تمامی حرکات اصلاحی گردن

تمامی حرکات اصلاحی گردن

گردن یکی از بخش های اصلی در ستون فقرات است که باید مواظب دردهای گردن درد خود باشید. اگر به دیسک گردن مبتلا شوید به طور یقین دیسک گردن همه ستون فقرات شما را درگیر خواهد کرد. ستون فقرات در قسمت سر، کتف و کمر درگیر دیسک گردن خواهند شد که این موجب ناراحتی شما از ناحیه ستون فقرات در این بخش ها می شود. در برخی از مواقع در صورت نشستن های اشتباه و علائم جراحی احتمال این وجود دارد که شما به گردن درد دچار شوید. البته در این مورد حرکات اصلاحی نیز وجود دارد که موجب می شود گردن درد شما بهبود یابد. در ادامه حرکات اصلاحی گردن را بیان خواهیم کرد تا با توجه به این موارد بتوانید حرکات اصلاحی را انجام دهید.

در ادامه با چه مطالبی آشنا می شوید؟

در ادامه به طور کامل با بیماری شارکو ماری توث آشنا می شوید.

فهرست مطالب

اهمیت انجام حرکات اصلاحی

حرکات اصلاحی با توجه به بهبود دردهای گردنی اهمیت بالایی دارد. حرکات اصلاحی موجب استحکام عضلات و استقامت گردن می شود. از طرفی بهبود گرفتگی و درد گردن نیز از نتایج انجام حرکات اصلاحی است. از طرفی حرکات اصلاحی گردن موجب تناسب اندام و بهبود انعطاف پذیری در گردن نیز می شود.
انجام حرکات اصلاحی موجب تقویت عضلات گردن می شود، پس اگر دچار گردن درد شدید و در دست و بازوهای خود احساس ضعف می کنید بهتر است قبل از حرکات ورزشی سنگین حتما با پزشک خود در ارتباط باشید . پزشک در صورت تشخیص گردن درد شما در اولین فرصت حرکات اصلاحی گردن را برای شما تجویز می کند تا به راحتی با انجام این تمرین ها بتوانید از شر گردن درد خلاص شوید.

بررسی حرکات اصلاحی گردن

حرکات اصلاحی گردن با یک سری از تمرین های حرکتی انجام می شود که در ادامه این حرکت ها را یکی یکی بیان خواهیم کرد تا با نحوه انجام این حرکات اصلاحی آشنا شوید.

  • کشش گردن به سمت پایین
    یکی از نکات مهم در انجام حرکات اصلاحی گردن این است که حوصله به خرج دهید و به آرامی حرکات اصلاحی را انجام دهید. در این حرکت باید در حالت نشسته قرار بگیرید و سرتان را به سمت پایین خم کنید. سرتان را تا جایی که به قفسه سینه نزدیک می شود خم کنید و 5 ثانیه در همین حالت قرار دهید. خوب مجددا به حالت قبل برگردید و همین حرکت را در طول روز 5 بار انجام دهید.
  • خم کردن پهلو به جلوی گردن
    در حالت نشسته قرار بگیرید و در ادامه گردن خود را از طرف پهلو به سمت شانه کج کنید.گوش تان را به صورت تقارن تنظیم کنید و به مدت 5 ثانیه در همین حالت بمانید بعد از این مدت به حالت اول برگردید و حرکت را تا 5 بار ادامه دهید.
  • چرخش گردن
    در این حالت برای انجام حرکات اصلاحی بهتر است بدن خود را صاف کنید و چانه خود را به سمت جلو هل دهید و به مدت 5 ثانیه در همین حالت قرار بگیرید سپس در همان حالت چانه را به عقب هل دهید و به مدت 5 ثانیه باز هم در همین حالت بمانید.
  • چرخش شانه‌ها
    چرخش شانه نیز یکی دیگر از حرکات اصلاحی گردن است که باید در حالت ایستاده شانه های خود را به طور مستقیم بالا بیاورید و شانه های خود را به صورت دایره ای به یک جهت حرکت دهید. بعد از آن می توانید شانه ها را پایین بیاورید و در ادامه نیز این حرکت را چندین بار تکرار کنید.
  • بالا کشیدن سر
    در حرکات اصلاحی بالا کشیدن سر باید روی زمین دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید و در ادامه نیز کف پا را روی زمین به حالت صاف قرار دهید. به مدت 5 ثانیه این حرکت را نگه دارید و مجددا به حالت قبل برگردید و شانه های خود را به صورت کاملا صاف و مماس روی سطح زمین قرار دهید البته در این زمان نباید سرتان را بلند کنید.

بررسی حرکات اصلاحی گردن

 

دلایلی که موجب گردن درد می شود

دلایل زیادی موجب گردن درد می شود که در ادامه به برخی از این دلایل اشاره خواهیم کرد. دلایل گردن درد عبارت اند از:

  1. افزایش سن
    یکی از دلایلی که موجب گردن درد می شود در حقیقت افزایش سن است که بر اثر تحلیل رفتن بدن، قسمت هایی از ستون فقرات گردن دچار ساییدگی و پارگی می شوند. از جمله مشکلاتی که در اثر افزایش سن بروز خواهد کرد می توان به تنگی کانال نخاع و ساییدگی غضروف مفصل اشاره کرد.
  2. فشار فیزیکی
    فشار فیزیکی بر گردن موجب سفت شدن و درد در این ناحیه می شود. به عنوان مثال می توان به زمان نشستن در جلوی کامپیوتر اشاره کرد. جلورفتن گردن برای مشاهده صفحه نمایش کامپیوتر موجب بروز گردن درد در این ناحیه می شود.
  3. استرس
    در زمان استرس ذهنی عضلات سه شانه و گردن سفت خواهد شد که موجب بروز درد گردن می شود. برخی از افرادی که دچار استرس ذهنی شده اند در زمان نگرانی و استرس شانه های خود را سفت نگه می دارند تا موقعی که گردنشان شروع به درد کردن می کند.
  4. ضربه های فیزیکی
    در اثر ضربه های فیزیکی به مفاصل مهره ای، ریشه عصبی کانال و رباط ها آسیب وارد می شود که در نتیجه گردن درد ایجاد می شود. به عنوان مثال در زمان تصادف کردن ضربه سختی به گردن وارد می شود که آسیب های جدی در این ناحیه ایجاد می شود که دردهای شدیدی را به همراه خواهد داشت.

دلایلی که موجب گردن درد می شود

سخن پایانی

درد در ناحیه گردن باید جدی گرفته شود و باید با حرکات اصلاحی گردن دردهای ناشی از گردن درد را بهبود بخشید. همان طور که بیان کردیم گردن درد به دلیل برخی از موارد ایجاد می شود که می توان شایع ترین دلیل گردن درد را به دلیل حالت نامناسب بدن نام برد. با توجه به موارد مذکور این احتمال وجود دارد که عضلات گردن بسیار کشیده یا منقبض شوند که در ادامه گردن درد ایجاد می شود. حرکات اصلاحی موجب تقویت این عضلات می شود که البته با تشخیص پزشک بهتر است انجام گیرد.

سوالات متدوال

گردن درد یکی از مشکلات شایع در بسیاری از افراد است که برای رفع درد و تقویت عضلات گردن باید حرکات اصلاحی را انجام داد که البته بعد از 4 تا 6 هفته انجام حرکات اصلاحی گردن شما بهبود می یابد که می توان انجام حرکات ورزشی را کمتر انجام داد.

 

علائم چسبندگی استخوان تارسال می‌ تواند شامل موارد زیر باشد:

شما می توانید روی عضلات گردن خود کار کنید و حرکات کششی را انجام دهید. در طول روز با توجه به نظر پزشک چند بار حرکات اصلاحی را به طور مرتب انجام دهید.

کاهش دامنه حرکت مچ پا

مشکل در راه رفتن یا انجام فعالیت ‌های روزمره

 

برای انجام و نتیجه گرفتن حرکات اصلاحی بهتر است هر حرکت را تا 5 بار ادامه دهید و تا ده بار نیز هیچگونه ایرادی ندارد که البته همه این موارد باید زیر نظر پزشک باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو نوبت