ورزش های مناسب برای کاهش درد کف پای صاف

ورزش های مناسب برای کاهش درد کف پای صاف

بسیاری از افراد با مشکل صافی کف پا مواجه هستند، اما معمولا این عارضه خطرناک نبوده و می توان آن را با روش های مختلفی بهبود بخشید. البته که قوس دادن به کف پا ها امری سخت و زمان بر است اما می تواند با انتخاب روش های درمانی برای کاهش درد کف پای صاف، راه رفتن و انجام فعالیت های روزانه را راحت تر کرد. معمولا کسانی که با این عارضه مواجه هستند، به هنگام راه رفتن دچار درد شده و احساس خستگی می کنند. همچنین به هنگام انجام کار های سنگین نیز با مشکل مواجه می شوند. ما در این مقاله با روش های درمانی مختلفی برای کاهش درد های این ناحیه بیش تر آشنا می شویم.

روش های درمانی برای کاهش درد کف پای صاف

روش های درمانی برای کاهش درد کف پای صاف

روش های درمانی برای کاهش درد کف پای صاف

کف پای صاف در اثر عوامل مختلفی به وجود می آيد و از این رو روش های درمانی برای کاهش درد کف پای صاف بسیار مختلف می باشد. معمولا این درد ها به هنگام راه رفتن و دویدن بیش تر احساس می شوند و در برخی مواقع عملا راه رفتن را برای فرد سخت و یا حتی غیر ممکن می کنند. امروزه پزشکان ارتوپد راهکار های بسیار مناسبی به افراد ارائه می دهند تا بتوانند درد های موجود در این ناحیه را کاهش دهند. مهم ترین روش های ارائه شده توسط پزشکان عبارتند از:

  • استفاده از دستگاه ارتوتیک
  • عدم تحرک زیاد
  • دستگاه ارتز مچ پا
  • استراحت و استفاده از یخ
  • کاهش وزن و جلوگیری از چاقی
  • استفاده از دارو های مسکن
  • دارو های تزریقی
  • فیزیوتراپی
  • تمرینات کششی
  • استفاده از کفی طبی
  • استفاده از بریس مخصوص
  • ماساژ تخصصی کف پا
  • استراحت بیش تر
جراحی کف پا برای کاهش درد کف پای صاف

جراحی کف پا برای کاهش درد کف پای صاف

جراحی کف پا برای کاهش درد کف پای صاف

اکثر افراد بدون نیاز به جراحی می توانند با کف پای صاف زندگی کنند. درد های ناشی از این عارضه در اکثر موارد آن چنان شدید نیست که نیازی به عمل جراحی باشد. اما با این حال برخی از افراد مجبور می شوند که عمل جراحی را از بین روش های درمانی برای کاهش درد کف پای صاف انتخاب نمایند. این نوع جراحی ها با توجه به تشخیص پزشک با روش های مختلفی انجام می شوند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • ترمیم تاندون
  • پیوند یک و یا چند استخوان در کف پا
  • تغییر شکل استخوان ها
  • استفاده از تاندون های اضافی

درمان خانگی برای کاهش درد کف پای صاف

برای این که به صورت خانگی درد کف پای صاف را کاهش دهید، می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. اما از بین راه های موجود چند نمونه از روش های درمانی برای کاهش درد کف پای صاف بسیار موثر تر هستند و سرعت تر باعث کاهش درد کف پا می شوند. مهم ترین نمونه از این روش ها عبارتند از:

  • استفاده از دمپایی طبی

یکی از روش های درمانی برای کاهش درد کف پای صاف در خانه همین روش می باشد. شما باید به هنگام راه رفتن در خانه از دمپایی های طبی استفاده کنید. این نوع دمپایی ها کاملا استاندارد هستند و گودی کف پا را می پوشانند. همچنین این نوع دمپایی ها دارای محلی برای قرار گیری پاشنه پا هستند. این نوع دمپایی ها می توانند در کاهش درد پا ها بسیار موثر باشند و راه رفتن را برای افراد راحت تر می کنند.

  • استفاده مداوم از کفش طبی

در صورتی که کف پای صافی دارید، بهتر است که از کفش های مخصوصی به هنگام پیاده روی استفاده کنید. کفش های طبی به گونه ای تولید می شوند که از وارد شدن فشار های اضافی به کف پا ها جلوگیری می کند. اگر کف پای شما صاف است و قوس لازم را ندارد، باید توجه داشته باشید که هرگز نباید از کفش های پاشنه بلند و غیر استاندارد استفاده کنید و دقت کنید که یکی از بهترین روش های درمانی برای کاهش درد کف پای صاف، استفاده از همین کفش های طبی می باشد.

  • انجام حرکات اصلاحی

طبق علم پزشکی و نظرات اتوپد های بسیار خبره و متخصص، افرادی که دارای کف پای صافی هستند و از این موضوع رنج می برند می توانند از با انجام حرکات مخصوصی این درد ها را کاهش دهند. یکی از موثرین روش های درمانی برای کاهش درد کف پای صاف در خانه، انجام مستمر همین حرکات می باشد. این حرکات اصلاحی به تقویت عضلات کف پا کمک کرده و درد های موجود در این ناحیه را کاهش می دهد.

ورزش های مناسب برای کاهش درد کف پای صاف

علاوه بر موارد گفته شده به عنوان روش های درمانی برای کاهش درد کف پای صاف، راهکار های دیگری نیز برای کاهش درد در کف پا های صاف وجود دارد. یکی دیگر از موثرترین روش ها ورزش کردن می باشد، البته که منظور از ورزش، انجام حرکات مخصوصی است که می توانند به کاهش درد در این ناحیه کمک کنند. موثرترین نمونه از این ورزش ها جمع کردن انگشتان پا و همچنین بالا بردن پاشنه می باشد. با استفاده از این تمرین ها عضلات کف پا شل تر می شوند و در نتیجه قوس کف پا را بیش تر می کند. با این کار درد در این ناحیه کاهش پیدا کرده و راه رفتن راحت تر انجام می شود.

تمرینات برونگرا برای کاهش درد کف پای صاف

ورزش های برونگرا از دیگر تمریناتی است که می تواند در کاهش درد های ایجاده شده در این ناحیه موثر می باشند. با استفاده از این ورزش به عنوان یکی از روش های درمانی درمانی برای کاهش درد کف پای صاف، می توان طول عضله مورد نظر را افزایش داده و در نتیجه قوس کف پا را افزایش داد.

بهتر است که تمرینات ورزشی را سه بار در هفته انجام دهید و برای انجام هر کدام از این حرکات یک دقیقه زمان بگذارید. با انجام حرکاتی مانند کشش پلانتار فاسیا می توان عضله کف پا را شل کنید. این حرکت با فشار بر روی انگشتان پا سبب کشش در قسمت میانی کف پا می شود و عضلات این ناحیه را تقویت می کند.

کلام آخر

ما در این مقاله با روش های درمانی برای کاهش درد کف پای صاف آشنا شدیم. معمولا اکثر این روش ها می توانند در کاهش درد های موجود در این ناحیه بسیار موثر باشند و راه رفتن و انجام فعالیت های روزانه را برای شما راحت تر می کنند. برخی از تمرینات ورزشی نیز می توانند در ایجاد قوس کف پا موثر باشند و عضلات کف پا را تقویت کند. از این که تا پایان با ما همراه بودید بسیارسپاسگزاریم.

سوالات متداول درباره ی روش های درمانی برای کاهش درد کف پای صاف

  1. آیا افزایش وزن می تواند در درد های کف پای صاف موثر باشد؟
    بله، افزایش وزن فشار وارد شده بر کف پا را افزایش می دهند و در نتیجه درد در این ناحیه بیش تر خواهد شد.
  2. روش های فیزیوتراپی برای کاهش درد کف پای صاف کدامند؟
    تمریناتی مانند کشش پاشنه، بالا بردن قوس و بلند کردن انگشتان پا می تواند از مهم ترین تمرینات موجود در این روش های فیزیوتراپی باشد.
  3. آیا برای درمان کف پای صاف به جراحی نیاز است؟
    در اکثر مواقع برای کاهش درد های این عارضه نیازی به عمل های جراحی نیست، اما گاهی اوقا نیز پزشکان تشخیص می دهند که برای درمان این مشکل باید حتما از روش های جراحی استفاده شود.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو نوبت