استئوآرتریت

استئوآرتریت

آرتروز معمولا به ساییدگی مفصل اطلاق می‌شود که غالبا با درد، تغییر‌شکل یا تورم مفصل و محدودیت حرکت همراه است. عموما پس از بی‌حرکت ماندن طولانی (هنگام برخواستن از بستر، سفرهای طولانی و…) سفتی مفصل، درد و محدودیت حرکت وجود دارد که به مرور زمان کمتر می‌شود. آرتروز و دردهای مفصلی در خانم‌ها، مخصوصا پس از یائسگی، شایع‌تر است. همچنین مفاصل زانو، گردن، مهره‌های کمر، انگشتان، مچ دست و لگن بیشتر از سایر نقاط بدن دچار آرتروز می‌شوند.

آرتروز زندگی فرد بیمار را روزبه‌روز سخت‌تر می‌کند. این بیماری باعث ایجاد درد در مفصل‌های درگیر می‌شود و به مرور زمان تحرک را محدودتر و محدودتر می‌کند. علائم آرتروز ممکن است هفته‌به‌هفته یا حتی گاهی روزبه‌روز متفاوت باشد. باید بدانیم که آرتروز یک بیماری مزمن است که برای مدت بسیار طولانی همراه بیمار خواهد بود.

این بیماری پیش‌رونده و مزمن است و متاسفانه درمان قطعی ندارد. با وجود این، طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در کنترل و درمان چندین نوع از آرتریت‌ها صورت گرفته است. به‌عنوان مثال در مورد آرتریت‌های التهابی ثابت شده که آغاز زودهنگام درمان مناسب می‌تواند در کنترل بیماری بسیار مفید باشد. به‌طور خلاصه، با راهکار‌هایی مثل حرکات ورزشی صحیح و آب‌درمانی، فیزیوتراپی، کاهش وزن، تغذیه مناسب، گرم یا سرد کردن مفصل و داروهای ضد‌التهاب و ضد‌درد می‌توان آرتروز را کنترل کرد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو نوبت