کج شدن انگشتان پا نشانه چیست؟

کج شدن انگشتان پا نشانه چیست؟

انگشتان پا ممکن است کوچک به نظر برسند، اما نقش مهمی در قدرت و حالت کلی شما دارند. انگشتان پاهای محکم و هم تراز پایه محکمی برای زانوها، باسن و پشت ایجاد می کنند و آنها همچنین نقش حسی مهمی برای تعادل دارند. با این حال، گاهی اوقات انگشتان پا ضعیف می شوند و از شکل خارج می شوند، که می تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامت پا شود. پس چرا انگشتان پا خمیده می شوند؟ و در ادامه مقالات هالوكس والگوس قصد داریم تا به سوال کج شدن انگشتان پا نشانه چیست؟ پاسخ دهیم.

کج شدن انگشتان پا نشانه چیست؟

کج شدن انگشتان پا نشانه های گوناگونی دارد که شامل :

  • درد و ناراحتی در انگشتان پا
  • ایجاد قرمزی در انگشتان پا
  • ایجاد پینه کنار انگشت پا
  • قرار گرفتن انگشت برروی انگشتان دیگر

مطالعات نشان می دهد که 36 درصد از افراد بالای 55 سال که کفش می پوشند از نوعی تغییر شکل انگشت خم شده رنج می برند. اینها می توانند بونیون، انگشتان چکشی، پنجه، انگشتان پتک و یا انگشتان ضربدری باشند. حتی تعداد بیشتری از مردم میخچه و پینه دارند که در جایی که انگشتان کج شده به کفش‌هایشان ساییده می شود یا سایر مشکلات عصبی دردناک مانند نوروم مورتون ایجاد می شود. ناهنجاری‌های خم شده انگشتان پا پیشرونده است و با گذشت زمان می تواند باعث درد در زانوها و کمر شود و کیفیت کلی زندگی شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. اگر برای مدت طولانی درمان نشود، ممکن است در نهایت به جراحی احتیاج داشته باشد. خبر خوب این است که علائم اغلب زود تشخیص داده می شوند و تغییرات ساده در شیوه زندگی می تواند تاثیر منفی انگشتان آسیب دیده را تا حد زیادی کاهش دهد یا حتی معکوس کند.

 

چه چیزی باعث کج شدن انگشتان پا می شود؟

چه چیزی باعث کج شدن انگشتان پا می شود؟

 

چه چیزی باعث کج شدن انگشتان پا می شود؟

انگشتان خم شده معمولاً در طول دهه‌ها به کندی رشد می‌کنند، اغلب ابتدا برای افراد در اواخر دهه 20 سالگی قابل توجه می ‌شوند و به تدریج با گذشت زمان بدتر می‌ شوند و مشکلات ظاهری ایجاد می شود و سلامت پا بدتر می‌ گردد. آنها معمولاً دردناک هستند و در صورت عدم درمان می توانند به محدودیت های حرکتی جدی برای سالمندان منجر شوند.

متخصصان پا در مورد اینکه آیا کفش تنها علت خمیدگی انگشتان پا است یا یک جزء ارثی وجود دارد که با آرتریت ترکیب می شود، اختلاف نظر دارند، اما شواهد فزاینده ای وجود دارد که پوشیدن کفش های بسته و نامناسب عامل اصلی تشدید کننده کج شدن انگشتان پا است.

به عنوان مثال، زنان بسیار بیشتر از مردان با انگشتان کج شده مواجه می‌ شوند، که می ‌توان آن را به مدل‌های رایج کفش‌های زنانه که دارای کفش‌های پاشنه بلند و پنجه مخروطی هستند نسبت داد. علاوه بر این، انگشتان خمیده به ندرت در کودکان دیده می شود.

اگر هر روز برای ساعات طولانی انگشتان پاهایتان در کفشتان محکم به هم چسبیده باشند، به مرور زمان به آرامی شکل آن تغییر می کند. با گذشت زمان، حتی پس از درآوردن کفش، انگشتان پاهای شما بدفرم می مانند و در آن مرحله، حتی خم کردن انگشتان پا ممکن است دردناک و دشوار شود.

علائم انحراف انگشتان پا

علاوه بر خمیدگی یا انحنای آشکار در انگشتان پا، علائم اولیه آسیب ممکن است دردناک، متورم یا سفت شدن انگشتان پا باشد. میخچه و پینه ممکن است نشانه های اولیه ای کج شدن انگشتان پا باشند و نیاز به توجه دارند. خم شدن انگشتان پا اغلب با درد زانو و کمر مرتبط است زیرا بدن شما سعی می کند فشار را از نقاط دردناک به سایر عضلات و استخوان های پا و ساق پا منتقل کند. مسائل عصبی دردناک مانند نوروم مورتون، درد شدید سوزش در ناحیه کف پا  نیز نشانه آسیب انگشتان پا هستند. در نهایت، اگر در پایان روز با درآوردن کفش‌هایتان آرامش زیادی پیدا کردید، این احتمال وجود دارد که در مسیری به سمت انگشتان خمیده و سایر مشکلات سلامت پا باشید.

کج شدن انگشت شست پا با زاویه ای به سمت انگشتان کوچکتر معمولاً اولین علامت مشکل در پاها است. در حالی که اصطلاح پزشکی این عارضه هالوکس والگوس نامیده می‌شود. شاید تعجب کنید که بدانید هالوکس والگوس فقط برآمدگی در کنار پای شما نیست، بلکه ترکیب «برآمدگی + کج شدن انگشت شست پا» است. ناهماهنگی انگشت شست پا باعث چرخش آن به سمت داخل و به سمت انگشتان دیگر می شود که برجستگی استخوان یا بافتی را در سمتی از پا که مفصل شست پا از آنجا منشا می گیرد، باقی می گذارد. اگر درمان نشود، به مرور زمان برآمدگی را بزرگ ‌تر و دردناک ‌تر می ‌کند.

درمان انگشتان کج شده پا

درمان انگشتان کج شده پا

درمان انگشتان کج شده پا

اگر انگشتان پای شما در جهت اشتباهی حرکت می کنند، می توانید فوراً شروع به درمان کنید تا انگشتان پای خود را اصلاح کنید. در بسیاری از موارد، تشخیص زودهنگام و تغییرات ساده در شیوه زندگی نه تنها سلامت پا را بهبود می بخشد، بلکه احتمالاً آسیب را معکوس کرده و پاها را به شکل اولیه خود باز می گرداند. به یاد داشته باشید که همیشه قبل از شروع هر برنامه ورزشی با پزشک خود مشورت کنید تا مشخص شود که آیا برای شما مناسب است یا خیر.

همانطور که ممکن است سالها طول بکشد تا مشکلی مثل هالوکس والگوس یا انگشتان خمیده ایجاد شود، احتمالاً کاهش یا معکوس کردن این آسیب به زمان نیاز دارد. بسته به رویکرد شما، رفع مشکلات متوسط انگشتان بد شکل ممکن است 1 تا 8 سال طول بکشد. اگر صبر کنید تا مشکلات شما شدیدتر شود، احتمالاً بیشتر طول می کشد و موارد شدید ممکن است حتی نیاز به جراحی داشته باشند.

اولین قدم در مسیر بهبودی، انتخاب کفش‌هایی است که به انگشتان پا اجازه می ‌دهند به طور طبیعی حرکت کنند و به دنبال کفش هایی با پنجه پهن باشید. همچنین، کفش‌هایی که نواحی نوک انگشتان به سمت بالا هستند نیز می ‌توانند مشکلات خمیدگی انگشتان پا را تشدید کنند، بنابراین به دنبال کفش‌هایی باشید که به انگشتان پا اجازه می ‌دهد در حالی که ایستاده‌اید صاف یا همسطح با بقیه پا قرار بگیرند.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد کج شدن انگشتان پا نشانه چیست؟ و علائم آن توضیح داده شد که می توانید سریع کج شدن انگشتان پا را تشخیص دهید و این مشکل را به شکل قابل توجهی درمان کنید.

سوالات متداول درباره کج شدن انگشتان پا نشانه چیست؟

  1. اولین راه حل برای بهبود انحراف انگشت پا چیست؟
    اولین قدم در مسیر بهبودی، انتخاب کفش‌هایی است که به انگشتان پا اجازه می ‌دهند به طور طبیعی حرکت کنند و به دنبال کفش هایی با پنجه پهن باشید.
  2. اولین علائم کج شدن انگشت پا چه می باشد؟
    کج شدن انگشت شست پا با زاویه ای به سمت انگشتان کوچکتر معمولاً اولین علامت مشکل در پاها است.
  3. مزیت تشخیص زودهنگام انحراف انگشت پا چه می باشد؟
    در بسیاری از موارد، تشخیص زودهنگام و تغییرات ساده در شیوه زندگی نه تنها سلامت پا را بهبود می بخشد، بلکه احتمالاً آسیب را معکوس کرده و پاها را به شکل اولیه خود باز می گرداند.
2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو نوبت