ورزش برای کوتاهی آشیل پا

ورزش برای کوتاهی آشیل پا

قصد دارید که با ورزش برای کوتاهی آشیل پا آشنا شوید و از این طریق شرایط راه رفتن خود را بهبود بخشید؟ برای این کار می توانید تمرینات ورزشی مختلفی را انجام دهید و با انجام مستمر و مداوم آن ها می توانید به نتایج مناسبی دست یابید. در شرایطی که فقط یکی از پا های شما با مشکل مواجه شده است نیز، بهتر است که این تمرین ها را با هر دو پای خود انجام دهید.

در ادامه با چه مطالبی آشنا می شوید؟

در ادامه با ورزش کوتاهی آشیل پا کاملا آشنا خواهید شد.

فهرست مطالب

ورزش برای کوتاهی آشیل پا

برای این که با ورزش برای کوتاهی آشیل پا آشنا شوید و از انجام این حرکات نتیجه بگیرید باید نکاتی را رعایت کنید. دقت کنید که برای انجام هر یک از حرکات باید حداقل ۱۵ تا ۳۰ ثانیه مکث کنید و تمرینات مورد نظر باید با کشش همراه باشند. دقت کنید که در انجام حرکات پرش نکنید، راحت نفس بکشید و در انجام تمرینات از هر دو پای خود استفاده کنید. معروف ترین تمریناتی که در این زمینه می توانند به شما کمک کنند عبارتند از:

  • کشش انگشتان پا
    برای انجام این حرکت باید روی یک صندلی بنشینید. حال پای آسیب دیده خود را دراز کنید و پاشنه پا را روی زمین بگذارید. با دست خود انگشت شست را به سمت مچ پا بکشید. در همین حالت باقی بمانید و حدود ۱۵ تا ۳۰ ثانیه صبر کنید. ۲ تا ۴ بار این تمرین را انجام دهید و در طول هر روز ۵ بار این کار را انجام دهید.
  • کشش فاشیای کف پا
    برای انجام این تمرین لازم است که چند روز کشش انگشتان پا را انجام داده باشید. در حقیقت این حرکت حالت پیشرفته و حرفه ای تر کشش انگشتان پا است و از این رو باید عضلات پا قدرت کافی برای این کار را داشته باشند. برای انجام این حرکات روی زمین بنشینید و پا ها را صاف کنید. زانو ها را به زمین بچسبانید و برای انجام تمرینات از یک حوله استفاده کنید. حوله را از کف پا گذرانده و با دو دست خود نگه دارید. دو طرف حوله را با دست بکشید تا کشش لازم در پا ایجاد شود.

ورزش های پیشرفته پا برای درمان کوتاهی آشیل

ورزش برای کوتاهی آشیل پا شامل تمرینات مختلفی می شود و فقط به یک یا چند حرکت ورزشی ختم نمی شود. در کنار ورزش های گفته شده، حرکات دیگری نیز وجود دارند که می توانند به درمان کوتاهی آشیل پا کمک کنند. مهم ترین نمونه از این حرکات ورزشی عبارتند از:

  • کشش کف پا
    کف هر دو دست خود را به دیوار بچسبانید و دقیقا مقابل دیوار بایستید. پای چپ خود را عقب تر ببرید و پاشنه را محکم به زمین بچسبانید. حال کمی پای راست خود را خم کنید و اجازه دهید تا لگن کمی حرکت کند. در این شرایط پای چپ کشش زیادی را تجربه می کند. باید در هر بار ۲ تا ۴ مرتبه این حرکات را انجام دهید تا بعد از گذشت چند ماه نتیجه مطلوب را دریافت کنید.
  • کشش پا روی پله
    برای انجام این حرکت باید بر روی لبه پله بایستید و به آرامی پاشنه پا را به سمت پایین بکشید. با این کار سبب ایجاد کشش در پا ها می شوید و در طولانی مدت نتایج مطلوبی به دست خواهید آورد. در هر جلسه ۲ تا ۴ بار این تمرین را انجام دهید و حداکثر ۵ مرتبه در طول روز برای انجام این کار وقت بگذارید.

ورزش های پیشرفته پا برای درمان کوتاهی آشیل

کلام آخر

امروزه پزشکان معتقد هستند که ورزش برای کوتاهی آشیل پا بسیار موثر بوده و می تواند در طولانی مدت نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد. از این رو فیزیوتراپ ها حرکات ورزشی مختلفی را پیشنهاد می کنند که همگی می توانند در کشیده تر شدن آشیل موثر باشند. برخی از آن ها ابتدایی تر بوده و بعضی دیگر از تمرینات پیشرفته هستند. از این رو باید ابتدا حرکات ساده تر را انجام دهید و پس از تقویت پا ها، به سراغ حرکات پیشرفته تر بروید. بهتر است که به نحوه انجام حرکات و همچنین مدت زمان لازم برای هر تمرین توجه کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید.

سوالات متدوال

این تاندون عضلات گاستروکنمیوس و سولئوس را به پشت استخوان پاشنه متصل می کند و از این رو نقش مهمی در پا ها ایفا می کند.

 

این مشکل می تواند باعث گودی کمر، افتادگی شانه و یا حتی قوز پشتی در افراد شود. این مشکل در کودکان باعث راه رفتن آن ها بر روی پاشنه پا می شود.

  1. بله، اگر یک کفش طبی مناسب و با کیفیت داشته باشید امکان بهبود این اختلال وجود دارد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو نوبت