مقایسه درمان سنتی و جراحی انحراف انگشت پا

مقایسه درمان سنتی و جراحی انحراف انگشت پا

برخی افراد به صورت مادرزادی و یا با گذشت زمان به مشکلاتی مانند انحراف انگشت پا دچار می شوند. این عارضه که در بین افراد بسیار رایج می باشد، گاهی اوقات به سادگی بهبود می یابد. روش های درمانی مختلفی برای حل این مشکل و یا بهبود آن وجود دارد. البته که هر کدام از این روش ها دارای مزایا و معایبی می باشند. در شرایطی که می خواهید با این روش ها بیش تر آشنا شوید تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در این مقاله تلاش می کنیم تا به مقایسه درمان سنتی و جراحی انحراف انگشت پا بپردازیم.

مقایسه درمان سنتی و جراحی انحراف انگشت پا

این بیماری که با نام پزشکی هالوکس والگوس معرفی می شود، یکی از شایع ترین بیماری ها می باشد. معمولا افراد مبتلا به این بیماری با انحراف و بیرون زدگی انگشت شست پا مواجه می شوند. انگشت شست در این حالت به سمت دیگر انگشتان متمایل شده و با گذشت زمان درد در این ناحیه آغاز می شود. بنابراین بهتر است که در همان روز های ابتدایی به فکر درمانی برای این عارضه باشید. معمولا در شرایطی که قبل از پیشرفت بیماری به فکر درمانی برای آن باشید، می توانید به نتیجه مثبتی دست یابید.

روش های مختلفی برای درمان این عارضه وجود دارد که اکثر افراد روش های سنتی و غیر جراحی را ترجیح می دهند. بهتر است که برای حل این مشکل به پزشک مراجعه نمایید تا ایشان شدت و میزان بیماری را بسنجد و بر آن اساس روش درمانی مناسبی را به شما ارائه دهد. البته که با مقایسه درمان سنتی و جراحی انحراف انگشت پا می توان متوجه شد که روش های غیر جراحی بسیار ساده تر هستند. اما گاهی اوقات این روش ها نتیجه لازم را برای فرد فراهم نمی کنند و فرد ناچار می شود که جراحی را برای درمان انتخاب نماید.

درمان سنتی انحراف انگشت پا

درمان سنتی انحراف انگشت پا

درمان سنتی انحراف انگشت پا

در مقایسه درمان سنتی و جراحی انحراف انگشت پا بهتر است که با هر کدام از این روش ها بیش تر آشنا شویم. بهترین روش هایی که در درمان سنتی و به اصطلاح غیر جراحی مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از:

  • استفاده از کفش مناسب
  • گذاشتن یخ
  • دارو های ضد التهاب و مسکن
  • کفی طبی
  • تزریق کورتون
  • انجام حرکات اصلاحی
  • استفاده از دستگاه اصلاح کننده پا

البته که اکثر روش های سنتی بیش تر برای کاهش درد و التهاب این عارضه به کار می روند و معمولا درمان قطعی و دائمی با این روش ها حاصل نمی شود. اما گاهی اوقات بیماری هنوز پیشرفت نکرده است و با استفاده از دستگاه های اصلاح کننده پا و یا تزریق کورتون قابل درمان می باشد.

 

استفاده از دستگاه اصلاح کننده پا برای درمان انحراف انگشت پا

در مقایسه درمان سنتی و جراحی انحراف انگشت پا به دنبال یک روش غیر جراحی مناسب هستیم. یکی از روش های سنتی و غیر جراحی استفاده از همین دستگاه می باشد. این دستگاه که با نام TENICORE نیز شناخته می شود، بسیار موثر و کارآمد می باشد. همان طور که می دانید عواملی مانند ژنتیک و یا انتخاب کفش های نا مناسب می تواند سبب بروز این عارضه شوند. یکی از روش های درمانی آن نیز استفاده از از دستگاه اصلاح کننده پا می باشد. این دستگاه کشش لازم را در انگشتان پا ایجاد می کند و آن را در حالت مناسبی قرار می دهد.

مزایای استفاده از دستگاه اصلاح کننده پا برای درمان انحراف پا

مزایای استفاده از دستگاه اصلاح کننده پا برای درمان انحراف پا

مزایای استفاده از دستگاه اصلاح کننده پا برای درمان انحراف پا

برای این که بتوانیم مقایسه درمان سنتی و جراحی انحراف انگشت پا را به طور کامل تری انجام دهیم، باید با مزایای این دستگاه نیز آشنا شویم. این دستگاه کاملا استاندارد که مورد تایید پزشکان ارتوپد می باشد، دارای مزایای زیادی است. مهم ترین نمونه از مزایا و فواید این دستگاه عبارتند از:

  • تسکین درد
  • ضد تعریق
  • طراحی منحصر به فرد
  • مناسب پا هایی با سایز های مختلف
  • خدمات پس از فروش

درمان جراحی انحراف انگشت پا

برای مقایسه درمان سنتی و جراحی انحراف انگشت پا بهتر است که برای روش جراحی بیش تر آشنا شویم. این راه درمانی نیز یکی از روش های درمانی برای انحراف انگشت پا به حساب می آید. این روش نسبت به درمان سنتی دردناک تر می باشد اما موثر تر است. معمولا پزشک بعد از دو هفته بخیه ها را می کشد و بین ۴ تا ۶ هفته استراحت می کند.  پس از آن فعالیت های روزانه خود را از سر می گیرد.

بهتر است که این جراحی در سنین بعد از نوجوانی انجام گیرد، چرا که تا اواخر نوجوانی احتمال رشد استخوان های پا وجود دارد. معمولا اکثر افراد از این عمل نتیجه مناسبی دریافت می کنند و فرم انگشتانشان اصلاح می شود. اما گاهی اوقات این جراحی ممکن است که با عوارضی نیز به همراه باشد.

عوارض جراحی برای درمان انحراف انگشت پا

عوارض جراحی برای درمان انحراف انگشت پا

عوارض جراحی برای درمان انحراف انگشت پا

برای مقایسه درمان سنتی و جراحی انحراف انگشت پا باید بگوییم که عمل جراحی در کنار مزایا، معایبی نیز به همراه دارد.  این عمل در اکثر موارد موفق ظاهر می شود اما گاهی اوقات نیز با عوارضی همراه می باشد. مهم ترین عوارض جراحی عبارتند از:

  • امکان عفونت

گاهی اوقات فرد با عفونت در ناحیه زخم و یا زیر پوست مواجه می شود. این عارضه بیش تر در افراد دیابتی و یا سیگاری مشاهده می شود. زمانی که عفونت پیشرفت کرده و به استخوان برسد، فرد به بیماری خطرناکی مبتلا می شود.

  • مشکلات استخوانی

یکی از عوارض ناد این جراحی قطع شدن جریان خون در بخش کوچکی از استخوان می باشد. در این شرایط آن قسمت از استخوان پا از بین خواهد رفت.

  • مشکلات اعصاب

یکی از عوارض عمل جراحی برای درمان این بیماری، مشکلات اعصاب در ناحیه انگشتان پا می باشد. گاهی اوقات عصب انگشتان قطع می شود و در نتیجه فرد در حرکت دادن آن ها با مشکل مواجه می شود. یا این که فرد احساس بی حسی و یا مور مور شدن در ناحیه انگشتان می کند.

کلام آخر

با مقایسه درمان سنتی و جراحی انحراف انگشت پا می توان یک روش درمانی موثر و کارآمد را انتخاب نمود. روش های سنتی معمولا کم دردسر و بی خطر هستند اما همیشه پاسخگو نیستند. این روش درمانی بیش تر با کاهش درد و التهاب ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما زمانی که فرد برای درمان بیماری خود از جراحی استفاده کند، نتیجه بهتری حاصل می شود. احتمال درمان قطعی با این روش بسیار بالا می باشد. البته که این روش ها نیز ممکن است با عوارضی همراه باشد.

سوالات متداول برای مقایسه درمان سنتی و جراحی انحراف انگشت پا

  1. چند مورد از روش های سنتی برای درمان انحراف پا را معرفی کنید؟
    روش های مختلفی برای درمان انحراف پا وجود دارد که موثر ترین آن ها پوشیدن کفش مناسب، تزریق کورتون، استفاده از دستگاه اصلاح کننده و انجام حرکات اصلاحی مناسب می باشد.
  2. آیا جراحی برای درمان انحراف انگشتان پا موثر است؟
    بله، قطعا موثر ترین روش جراحی می باشد اما باید درد پس از عمل، مدت زمانی که باید استراحت کنید و احتمال بروز عوارض را نیز در نظر بگیرید.
  3. انحراف انگشتان پا چگونه به وجود می آیند؟
    این عارضه یا به صورت مادر زادی،  یا با گذشت زمان و در اثر پوشیدن کفش های تنگ و نامناسب ایجاد می شود.
4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو نوبت