آیا عمل هالوکس والگوس عمل سختی است؟

آیا عمل هالوکس والگوس عمل سختی است؟

هالوکس والگوس یکی از شایع‌ ترین تغییر شکل‌های پای انسان است و مشکلات زیادی را برای بیماران ایجاد می‌کند. هالوکس والگوس زمانی تشخیص داده می شود که زاویه هالوکس والگوس بیشتر از 15 درجه باشد. به طور کلی پذیرفته شده است که هالوکس والگوس در مراحلی ایجاد می شود که لزوماً به صورت متوالی رخ نمی دهد، اما ممکن است به صورت موازی رخ دهد و علت دقیق تغییر شکل هالوکس والگوس ناشناخته است و در این مقاله قصد داریم تا شما را با آیا عمل هالوکس والگوس عمل سختی است؟ آشنا کنیم.

آیا عمل هالوکس والگوس عمل سختی است؟

درمان‌های زیادی برای تغییر شکل هالوکس والگوس در مطالعات متعدد مورد توجه قرار گرفته است و در پزشکی در درجه اول بر درمان جراحی این ناهنجاری تمرکز دارد که مداخله جراحی رایج ترین رویکرد با بیش از 150 روش مختلف است. متأسفانه روش های جراحی می توانند نتایج غیرقابل پیش بینی و مبهم داشته باشند. کلید موفقیت جراحی زمان بندی مناسب و نوع عمل جراحی است نتایج ضعیف جراحی در موارد شلی عمومی مفصل و بیش حرکتی مشاهده شده است.

عمل هالوکس والگوس ممکن است عمل سختی باشد زیرا به شرایط و نوع بیماری فرد بستگی دارد و برای هر شخصی متغیر است، همچنین جراحان روش مناسب را قبل از عمل بر اساس ارزیابی های بالینی و رادیوگرافیک ناهنجاری فردی انتخاب می کنند. با انتخاب یک روش مطلوب، جراح ممکن است نتواند به طور کامل تغییر شکل را اصلاح کند و منجر به عود هالوکس والگوس شود.

آیا جراحی هالوکس والگوس سخت است و منجر به جوش نخوردن استخوان می شود؟

به دلیل اندازه نسبی کوچک استخوان و ناحیه محدود موجود برای تثبیت، استئوتومی اول متاتارس ممکن است برای رفع کافی چالش برانگیز باشد. اگر استئوپنی وجود داشته باشد، بیمار با محدودیت تحمل وزن سازگار نیست، یا خطاهای فنی در ایجاد یا رفع استئوتومی رخ داده است، جوش نخوردن و یا بد جوشی ممکن است ایجاد شود و عدم اتصال اولین استئوتومی متاتارس باعث ایجاد درد در محل جوش نخوردن استخوان می شود.

جوش نخوردن نیز با ناهنجاری دورسی فلکشن همراه است که استرس را به متاتارس های کوچکتر منتقل می کند و در نتیجه متاتارسالژی انتقالی ایجاد می شود. متاتارسالژی انتقالی نیز در صورتی که استئوتومی در حالت خمیده پشتی بهبود یابد، رخ می دهد. جوش نخوردن استئوتومی های مورد استفاده برای اصلاح هالوکس والگوس تقریباً همیشه علامت دار هستند و نیاز به تجدید نظر با استئوتومی مکرر، پیوند استخوان و تثبیت مجدد دارند  و ممکن است عمل سختی را به همراه داشته باشد.

برنامه ریزی قبل از عمل و تکنیک جراحی دقیق هالوکس والگوس

برنامه ریزی قبل از عمل و تکنیک جراحی دقیق هالوکس والگوس

برنامه ریزی قبل از عمل و تکنیک جراحی دقیق هالوکس والگوس

برای پاسخ به این سوال که آیا عمل هالوکس والگوس عمل سختی است؟ باید گفت که جراحی هالوکس والگوس یک روش تکنیکی چالش برانگیز است و بیماران از نظر اصلاح ناهنجاری و نتیجه عملکردی انتظارات بالایی دارند. اصلاح ناقص، اصلاح بیش از حد، جوش نخوردن و همچنان شایع ترین علل شکستگی جراحی هالوکس والگوس هستند. اگرچه عوامل بیمار قطعاً به نتایج ناامیدکننده کمک می‌کنند، اکثر شکست‌ها نتیجه تصمیم‌های جراحی ضعیف و یا تکنیک جراحی ضعیف است. ارزیابی دقیق قبل از عمل و برنامه ریزی جراحی همراه با تکنیک‌های جراحی دقیق، این عوارض را به حداقل می رساند و نتیجه مورد نظر بیماران را ارائه می دهد.

هدف از اصلاح جراحی برای هالوکس والگوس دستیابی به انگشتی بدون درد، قابل پوشیدن برای کفش و نسبتاً صاف با حرکت مفصلی متعادل است که از نظر زیبایی و عملکرد انگشت رضایت بخشی را به همراه دارد. تا به امروز، توافق نظری در مورد روش جراحی نهایی برای اصلاح هالوکس والگوس وجود نداشته است. متأسفانه، چنین جراحی ممکن است دشوار باشد زیرا مواجهه با عوارض پس از اصلاح هالوکس والگوس غیر معمول نیست.

سختی عمل هالوکس والگوس

اگر هالوکس والگوس شما به حدی پیشرفت کرده است که در راه رفتن مشکل دارید، یا با وجود کفش‌های مناسب احساس درد می‌ کنید، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید، جراحی هالوکس والگوس جراحی ساده ای نیست. هدف این است که استخوان‌ها و مفصل انگشت شست پا را مجدداً تنظیم کنید تا انگشت شست پا به حالت صاف‌ تری بازگردد. جراحان ارتوپد تکنیک‌های جراحی متعددی دارند و معمولاً به صورت روزانه انجام می شوند. با این حال، بهبودی طولانی شایع است و ممکن است مشکلاتی از جمله تورم مداوم، ناراحتی و سفتی رخ دهد.

خطرات خاص جراحی هالوکس والگوس

  • ممکن است انگشت پا کاملاً صاف نباشد
  • ممکن است انگشت پا نسبت به قبل از عمل سفت تر باشد که می تواند بر ارتفاع پاشنه کفشی که می پوشید تأثیر بگذارد در حالی که این ممکن است بهبود یابد، می تواند دائمی باشد.
  • ممکن است در طول دوره نقاهت در سایر قسمت‌های پای خود احساس ناراحتی کنید. این به طور کلی حل می شود.
  • خطر کمی عفونت که عموماً سطحی است در اطراف زخم وجود دارد. اگر این اتفاق بیفتد، معمولا با آنتی بیوتیک ها با موفقیت مدیریت می شود.

همچنین تاخیر در بهبودی ممکن است ایجاد شود، اگرچه اطلاعاتی در مورد زمان احتمالی بهبودی پس از جراحی ارائه شده است، اما این در بین افراد متفاوت است و همیشه این خطر وجود دارد که ممکن است بیشتر طول بکشد و این می تواند پوست (بافت نرم) یا استخوان باشد.

خطرات خاص جراحی هالوکس والگوس

خطرات خاص جراحی هالوکس والگوس

تأخیر در ترمیم استخوان ممکن است چندین ماه طول بکشد تا برطرف شود و در برخی موارد به درستی بهبود نمی یابد. به این حالت جوش نخورده گفته می شود و می تواند در هر عمل استخوانی رخ دهد، اما در برخی شایع تر از سایرین است. ترک سیگار خطر را کاهش می دهد. اگر عدم اتحاد رخ دهد، همیشه دردناک نیست با این حال، اگر مشکلی ایجاد کند، ممکن است نیاز به جراحی بیشتری باشد.

تمام جراحی‌ها منجر به درجاتی از درد و تورم می شوند که به طور کلی به نوع عمل بستگی دارد. تورم باعث ناراحتی می شود و پس از جراحی پا، می توان با بالا نگه داشتن پا و ساق در سطح قلب، این ناراحتی را کاهش داد.

سخن پایانی

در این مطلب از سایت در مورد آیا عمل هالوکس والگوس عمل سختی است؟ و خطرات خاص جراحی هالوکس والگوس، آیا جراحی هالوکس والگوس سخت است و منجر به جوش نخوردن استخوان می شود؟ به شکل کامل و واضح توضیح داده شد که می توانید برای معالجه این بیماری تمام مسائل را بررسی کنید و جراحی هالوکس والگوس را انجام دهید.

سوالات متداول درباره آیا عمل هالوکس والگوس عمل سختی است؟

  1. هدف از انجام هالوکس والگوس چه می باشد؟
    هدف از اصلاح جراحی برای هالوکس والگوس دستیابی به انگشتی بدون درد، قابل پوشیدن برای کفش و نسبتاً صاف با حرکت مفصلی متعادل است که از نظر زیبایی و عملکرد انگشت رضایت بخشی را به همراه دارد.
  2. سختی عمل هالوکس والگوس به چه دلیل است؟
    عمل هالوکس والگوس ممکن است عمل سختی باشد زیرا به شرایط و نوع بیماری فرد بستگی دارد و برای هر شخصی متغیر است.
  3. چرا هالوکس والگوس نیاز به جراحی دارد؟
    اگر هالوکس والگوس شما به حدی پیشرفت کرده است که در راه رفتن مشکل دارید، یا با وجود کفش‌های مناسب احساس درد می‌ کنید، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید.
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو نوبت