بهترین روش جراحی هالوکس والگوس

بهترین روش جراحی هالوکس والگوس

اگر روش‌های درمان محافظه‌ کارانه تمام شده باشد و درد هالوکس والگوس دیگر قابل کاهش نباشد، سطح رنج در زندگی روزمره اغلب برای اشخاص بالا می باشد و در بیشتر موارد، جراحی هالوکس والگوس کمک می ‌کند تا در نهایت دوباره از درد خلاص شوید. در این مقاله شما همه چیز را در مورد بهترین روش جراحی هالوکس والگوس، آنچه که باید به عنوان یک بیمار بدانید و اینکه چگونه می توانید در یک جراحی موفقیت آمیز سهیم باشید، خواهید آموخت.

بهترین روش جراحی هالوکس والگوس

بسیاری از بیماران سعی می کنند درد ناشی از هالوکس والگوس را با روش‌های غیر جراحی تسکین می دهند، با این حال، این اغلب فقط تا حد کمی موفق است. متخصصان هالوکس والگوس می‌گویند که آیا هالوکس والگوس باید عمل شود یا نه، همیشه به میزان رنج بیمار بستگی دارد و برای جراحان طبقه بندی های دقیقی در مورد شدت هالوکس والگوس وجود دارد و این کار را می توان با معاینه اشعه ایکس به طور دقیق تعیین کرد.

اگر زاویه هالوکس والگوس بیش از 15 درجه باشد، بیماران در زندگی روزمره از درد شدیدتری رنج می برند و در بیشتر موارد، فقط جراحی می تواند کمک کند. با این حال، زمان انجام جراحی هالوکس والگوس، بسته به احساس درد، همیشه باید به صورت جداگانه تعیین شود و بهترین روش جراحی به درد ناشی و وضعیت بیمار بستگی دارد که مشخص می شود.

بهترین روش‌های جراحی هالوکس والگوس چیست؟

بهترین روش های جراحی هالوکس والگوس شامل :

  • جراحی با روش استئوتومی و رزکشن آرتروپلاستی
  • آرترودزیس و بونیونکتومی
  • تعادل تاندون‌ها و رباط‌ها

استئوتومی نوعی جراحی است که در آن استخوان های مجاور مفصل شکسته شده و در نهایت این مفاصل به درستی در کنار یکدیگر قرار می گیرند، این جراحی برای هالوکس والگوس به صورت سرپایی انجام می شود، اما لازم است چند ساعت قبل از این جراحی در بیمارستان بستری شوید و نیازی به بیهوشی ندارد.

بهترین روش جراحی هالوکس والگوس به این شکل است که پزشک ابتدا داروها را برای ایجاد بی حسی در ناحیه شست پا تزریق می کند، سپس جراحی آغاز می گردد که طی آن شخص هوشیار خواهد بود زیرا فقط از بیهوشی استفاده شده است و پس از آن فرد به اتاق ریکاوری منتقل می شود و پس از چند ساعت شخص از بیمارستان مرخص می شود.

جراحی هالوکس والگوس

هالوکس والگوس

جراحی رزکشن آرتروپلاستی برای سالمندانی است که ساییدگی شدید مفصل شست دارند و این شیوه جراحی برای افرادی که قبلاً جراحی کرده اند اما بیماری آنها درمان نشده است نیز استفاده می شود. در بیماری هالوکس والگوس، بافت های نرم اطراف مفصل شست اغلب در یک طرف مفصل شل هستند، اما در عوض، در سمت دیگر سفت می شوند. همین دلیل باعث انحراف انگشت شست پا می شود. در جراحی ترمیم تاندون و رباط، بافت‌هایی که شل هستند سفت می‌شوند و بافت‌هایی که انعطاف‌ناپذیر هستند شل می‌شوند.

مراحل جراحی هالوکس والگوس چگونه است؟

جراحی هالوکس والگوس معمولاً بدون عارضه انجام می شود بدون عوارض، عمل هالوکس والگوس تقریباً بین 30 تا 120 دقیقه طول می کشد و بسته به شدت هالوکس می باشد. اگر از هالوکس والگوس شدید رنج می برید، عمل معمولا کمی بیشتر از یک تغییر شکل خفیف طول می کشد. این جراحی می تواند به صورت سرپایی یا بستری انجام شود که این که یک عمل به صورت بستری یا سرپایی، تحت بیهوشی عمومی یا موضعی انجام شود، تنها با مشورت پزشک قابل تشخیص است.

مراحل جراحی هالوکس والگوس چگونه است؟

جراحی هالوکس والگوس

هالوکس والگوس وضعیتی است که با استفاده از تکنیک‌های کم تهاجمی با نتایج عالی درمان می شود. گزینه‌های جراحی زیادی برای درمان هالوکس والگوس وجود دارد، اما هدف مشترک این است که مفصل را مجدداً تنظیم کند، بدشکلی را اصلاح کند و درد و ناراحتی را کاهش دهد. جراح شما در مورد گزینه های مختلف در دسترس شما صحبت خواهد کرد و قبل از جراحی با یک برنامه خاص برای پای شما موافقت خواهد شد.

پنج مورد از بهترین روش‌های جراحی هالوکس والگوس

  1. جراحی با روش آستین اغلب برای ناراحتی های خفیف استفاده می شود و در جهت داخلی و جهت جانبی در داخل متاتارس اول استفاده می شود سپس قطعه شل برای اصلاح زاویه اولین متاتارس به طور متفاوتی قرار می گیرد و قطعه با پیچ ثابت می شود.
  2. روش Reverdin برای ایجاد ساختار بهتر در غضروف مفصلی از سر متاتارس اول برداشته می شود و گروه در پشت قرار دارد. در برخی موارد، جراح تشخیص می دهد که لازم است غضروف مفصلی را بچرخاند و برای تثبیت از سیم K شکل استفاده می شود.
  3. روش روسری هنگامی که بدشکلی از نظر شدت متوسط ​​است، جراح شما یک برش در امتداد انگشت شست پا ایجاد می کند و کپسول مفصل را باز می کند تا برآمدگی را آشکار کند. سپس برآمدگی روی انگشت شست پا با استفاده از اره استخوانی برداشته می شود. سپس اولین استخوان متاتارس شما به شکل Z بریده می شود و برای اصلاح تغییر شکل مجدداً تراز می شود و جراح شما استخوان بریده شده را با پین یا پیچ تعمیر می کند.
  4. روش بستن پایه بیشتر برای بدشکلی‌های شدید استفاده می شود که در آن یک گوه در متاتارس پروگزیمال، در سمت جانبی ایجاد می شود. هنگامی که گوه برداشته می شود، قسمت خارج محوری به سمت جانبی فشار داده می شود و این شکاف بسته می شود.
  5. روش Lapidus Arthrodesis در صورت ناهنجاری شدید گزینه دیگری است و با برداشتن تکه ای از غضروف مفصلی شکل میخی داخلی و قاعده متاتارس اول، فیوژن بین این دو ایجاد می شود و این تثبیت می تواند خارجی با استفاده از یک صفحه یا پیچ باشد.

سخن پایانی

هالوکس والگوس منبع رایج درد در جلوی پا برای زنان و مردان است و آنها ممکن است با شرایط دیگری مانند صافی کف پا همراه باشند که جلوی پا روی پرونات قرار دارد یا ممکن است منشأ مادرزادی داشته باشد و در این مطلب از سایت در مورد بهترین روش جراحی هالوکس والگوس، مراحل جراحی هالوکس والگوس با بهترین روش چگونه است؟ و پنج مورد از بهترین روش‌های جراحی هالوکس والگوس به شکل جامعی توضیح داده شد و بیماران با توجه به مشکلات خود می توانند بهترین روش جراحی را برای خویش با مشورت پزشک انتخاب کنند تا به شکل ویژه ای این مشکل برطرف شود.

سوالات متداول درباره بهترین روش جراحی هالوکس والگوس

  1. هدف مشترک درمان هالوکس والگوس چیست؟
    هدف مشترک این است که مفصل را مجدداً تنظیم کند، بدشکلی را اصلاح کند و درد و ناراحتی را کاهش دهد.
  2. جراحی رزکشن برای چه افرادی مناسب است؟
    جراحی رزکشن آرتروپلاستی برای سالمندانی است که ساییدگی شدید مفصل شست دارند و این شیوه جراحی برای افرادی که قبلاً جراحی کرده اند اما بیماری آنها درمان نشده است نیز استفاده می شود.
  3. بهترین روش جراحی برای این بیماری چیست؟
    جراحی با روش استئوتومی و رزکشن آرتروپلاستی، آرترودزیس و بونیونکتومی و غیره از بهترین روش های جراحی به شمار می آیند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو نوبت