آشنایی با فیزیوتراپی هالوکس والگوس

آشنایی با فیزیوتراپی هالوکس والگوس

هالوکس والگوس یک برجستگی استخوانی در کنار پا است که این ناحیه از پا می تواند ملتهب و متورم شود و باعث درد پا شود. با گذشت زمان، مفصل آسیب دیده ممکن است سفت، دردناک و تغییر شکل یابد. بون ها و درد ناشی از آن می تواند منجر به مشکلاتی در تناسب کفش و مشکل در راه رفتن شود. فیزیوتراپیست‌ها به افراد مبتلا به هالوکس والگوس کمک می کنند تا درد خود را کاهش دهند، عملکرد انگشت شست پا را افزایش دهند، قدرت عضلانی را بهبود بخشند و توانایی راه رفتن را بازیابی کنند برای آشنایی با فیزیوتراپی هالوکس والگوس بهتر است تا انتهای مقاله همراه  ما باشید.

آشنایی با فیزیوتراپی هالوکس والگوس

برای آشنایی با فیزیوتراپی هالوکس والگوس می توان گفت که اکثر موارد مشاهده شده انحراف در شست پا نیازمند استفاده از درمان غیر جراحی هالوکس والگوس است. متخصصین ارتوپدی که این دسته از بیماران را معاینه می کنند، در مرحله اول با استفاده از فیزیوتراپی هالوکس والگوس سعی در رهایی فرد از این مشکل دارند که در اکثر موارد موفق بوده اند. اما گاهی اوقات عدم موفقیت در این زمینه پزشک را وادار می کند که از جراحی هالوکس والگوس کمک بگیرد.

بر اساس یک قاعده کلی می توان گفت تا وقتی که هالوکس والگوس درد ایجاد نکند، نیازی به جراحی نخواهد بود. اما تنها احساس درد در این ناحیه به معنای نیاز به جراحی فوری نیست و در بیشتر موارد با استفاده از فیزیوتراپی هالوکس والگوس مشکل برطرف می شود.

فیزیوتراپی برای هالوکس والگوس شامل حرکات و تکنیک‌های اصلاحی مانند ماساژ و درمان دستی است، لازم به ذکر است که فیزیوتراپی هالوکس والگوس یکی از مهم ترین و کاربردی ترین روش‌های درمان این ناهماهنگی در پای افراد می باشد. انحراف در انگشت شست پا باعث اختلال در راه رفتن فرد مبتلا می شود و راه رفتن را برای او مشکل می کند. بدون شک استفاده از فیزیوتراپی هالوکس والگوس برای این دسته از افراد بسیار مفید خواهد بود.

تمرینات کششی موثرترین روش در فیزیوتراپی هالوکس والگوس

برای آشنایی با فیزیوتراپی هالوکس والگوس می توان گفت که تمرینات کششی اساسی ترین روش های مورد استفاده در درمان فیزیوتراپی هالوکس والگوس هستند که قادر به کاهش انحراف ایجاد شده در انگشت شست و جلوگیری از تغییر شکل بیشتر آن هستند.

در این درمان فیزیوتراپی هالوکس والگوس، فرد روی صندلی می نشیند و زانوی خود را صاف می کند. در این شرایط پشت پای خود بانداژ می گذارد و سپس مچ پا و شست خود را روی زمین می کشد. این زمانی است که فرد در این شرایط باند را به سمت مچ پای خود می کشد و بیمار باید این تمرین را ده بار در روز و هر بار به مدت 20 ثانیه انجام دهد.

در این تکنیک فیزیوتراپی هالوکس والگوس فرد در حالت ایستاده تلاش می کند انگشت شست پا را به سمت بالا حرکت داده و به مدت ۱۰ ثانیه در همان حالت نگه دارد. انجام این تمرین که باعث تقویت عضلات می شود، چند بار در روز توصیه می شود.

فیزیوتراپی هالوکس والگوس

موثرترین روش در فیزیوتراپی هالوکس والگوس

یکی دیگر از کاربردی ترین روش های فیزیوتراپی هالوکس والگوس این است که فرد مبتلا به این ناهماهنگی سعی می کند سه انگشت میانی پا را به هم نزدیک کرده و سپس به سمت بالا حرکت دهد. در حالی که این سه انگشت میانی را به سمت بالا حرکت می دهد، فرد به طور همزمان سعی می کند انگشت کوچک و شست خود را به سمت زمین فشار دهد. تکرار این تکنیک 20 بار که هر بار 10 ثانیه طول می کشد برای مبتلایان به هارلوکس والگوس بسیار موثر خواهد بود.

از مهم ترین تکنیک‌های فیزیوتراپی برای هارلوکس والگوس که بسیار موثر است این است که فرد انگشت شست انحرافی خود را نگه داشته و به مدت ۲۰ ثانیه در جهت عقربه های ساعت بچرخاند. پس از این 20 ثانیه، فرد شروع به چرخش انگشت شست خود در خلاف جهت عقربه های ساعت می کند تکرار این تکنیک 10 بار در روز بسیار موثر خواهد بود.

یکی دیگر از  کاربردی ترین تکنیک‌های فیزیوتراپی هارلوکس والگوس این است که بیمار حوله ای را صاف روی زمین قرار می دهد و سپس با انگشتان پا سعی می کند حوله را بگیرد و جمع کند که انجام منظم این تمرین یک بار در روز و یک بار در شب تاثیر زیادی خواهد داشت.

استفاده از کش برای درمان انگشتان شست پا و کشیدن و نگه داشتن آن به مدت ۲۰ ثانیه یکی دیگر از  شیوه های فیزیوتراپی هالوکس والگوس است. پس از 20 ثانیه فرد برای مدت اندکی  به مفاصل خود استراحت می دهد و دوباره کشش را اجرا می کند.

به چه نوع فیزیوتراپیست برای هالوکس والگوس نیاز دارید؟

همه فیزیوتراپیست‌ها از طریق آموزش و تجربه برای درمان هالوکس والگوس آماده شده اند با این حال، ممکن است بخواهید در نظر بگیرید:

  • فیزیوتراپیست با تجربه در درمان بیماری های پا، مچ پا و ارتوپدی، برخی از فیزیوتراپیست‌ها تمرینی با تمرکز در این زمینه دارند.
  • یک فیزیوتراپیست که متخصص بالینی دارای گواهی هیئت مدیره است یا یک دوره رزیدنتی یا فلوشیپ را در فیزیوتراپی ارتوپدی به پایان رسانده است. این درمانگر دانش، تجربه و مهارت‌های پیشرفته ای دارد که ممکن است در شرایط شما اعمال شود.

فیزیوتراپی بعد از عمل هالوکس والگوس

اگر تغییر شکل هالوکس والگوس شما به حدی برسد که نتوانید کفش راحت پیدا کنید یا راه رفتن بسیار دشوار شود، ممکن است جراحی را برای اصلاح موقعیت انگشت شست پا انتخاب کنید. پس از جراحی، فیزیوتراپ می تواند به شما کمک کند تا قدرت و حرکت انگشت شست پا را بازیابی کنید، درد را کاهش دهید و به شما اجازه دهد به بالاترین سطح عملکرد ممکن بازگردید.

فیزیوتراپی بعد عمل هالوکس والگوس

فیزیوتراپی بعد از هالوکس والگوس

بلافاصله پس از جراحی، فیزیوتراپ بیمارستان به شما آموزش می دهد که چگونه با عصا، واکر راه بروید تا از وارد کردن وزن به ناحیه جراحی جلوگیری کنید. آنها همچنین استفاده از کیسه های یخ و بلند کردن پاها را برای کنترل درد و تورم به شما آموزش می دهند، بهبودی و درمان در هر فرد بسته به شرایط وی و نوع عمل جراحی انجام شده متفاوت است.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد آشنایی با فیزیوتراپی هالوکس والگوس بیان شد که می توانید مشکلات خود را با تمرینات کششی بهبود ببخشید. همچنین با فیزیوتراپی پس از عمل جراحی می توانید دوره نقاهت طی کرده و به کارهای روزمره خود بپردازید.

سوالات متداول درباره آشنایی با فیزیوتراپی هالوکس والگوس

  1. مزیت فیزیوتراپی بعد از عمل جراحی چه می باشد؟
    . پس از جراحی، فیزیوتراپ می تواند به شما کمک کند تا قدرت و حرکت انگشت شست پا را بازیابی کنید، درد را کاهش دهید و به شما اجازه دهد به بالاترین سطح عملکرد ممکن بازگردید.
  2. مهم ترین تکنیک فیزیوتراپی چه می باشد؟
    از مهم ترین تکنیک‌های فیزیوتراپی برای هارلوکس والگوس که بسیار موثر است این است که فرد انگشت شست انحرافی خود را نگه داشته و به مدت ۲۰ ثانیه در جهت عقربه های ساعت بچرخاند.
  3. انحراف شست پا چه مشکلاتی برای فرد ایجاد می کند؟
    انحراف در انگشت شست پا باعث اختلال در راه رفتن فرد مبتلا می شود و راه رفتن را برای او مشکل می کند. بدون شک استفاده از فیزیوتراپی هالوکس والگوس برای این دسته از افراد بسیار مفید خواهد بود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو نوبت