روش های کاهش درد هالوکس والگوس

روش های کاهش درد هالوکس والگوس

وضعیت هالوکس و الگوس زمانی ایجاد می شود که استخوان یا بافت مفصل پایینی انگشت شست پا از جای خود خارج شود. حرکت و فشار غیرعادی روی مفصل در مدت زمان طولانی به انگشت شست پا فشار وارد می کند و آن را روی بقیه انگشتان پا خم می کند و اغلب باعث ایجاد برآمدگی در محل مفصل می شود که این مفصل در پایین انگشت شست پا بیشتر وزن شما را هنگام راه رفتن تحمل می کند، بنابراین پینه هایی مانند این می توانند باعث درد شدید و مداوم شوند و این مفصل ممکن است آنقدر سفت و دردناک شود که پوشیدن کفش بسیار دردناک و غیرممکن شود که در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش‌های کاهش درد هالوکس والگوس آشنا کنیم.

روش ‌های کاهش درد هالوکس والگوس

راهکارهای کاهش رنج هالوکس والگوس بسیار متعدد می باشد و شامل :

  1. وزن خود را به خوبی حفظ کنید
  2. از هالوکس والگوس با پدهایی با شکل ژل یا کش محافظت کنید
  3. شب ها تحت نظر و راهنمایی پزشک از آتل استفاده کنید تا انگشتان پا در حالت صاف قرار بگیرند و ناراحتی را برطرف کند
  4. داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن مصرف کنید
  5. از کمپرس گرم، کمپرس یخ، جکوزی و ماساژ استفاده کنید
  6. کفشی با سایز مناسب که نوک پهنی داشته باشد تهیه کنید

آیا پوشیدن کفش مناسب برای کاهش درد هالوکس والگوس موثر است؟

با پوشیدن کفش‌هایی که کفی پهن و انعطاف پذیر دارند از پاها به شکل مطلوبی محافظت می کنند، می توان فشار وارده به هالوکس و الگوس را کم کرد همچنین قسمت جلو و پنجه کفش باید به اندازه کافی پهن باشد تا بونیون بدون تماس با کفش در آن جا شود. کفش‌هایی مانند صندل، کفش‌های کتانی و چرمی نرم برای این مشکل مناسب هستند زیرا فضای کافی برای قرار دادن و محافظت از هالوکس و الگوس دارند. اگر از کفش‌های پاشنه بلند استفاده می کنید، پاشنه کفش باید کوتاه باشد، یعنی بیشتر از دو و نیم سانتی متر از زمین فاصله نداشته باشد.

تاثیر کفش در هالوکس والگوس

رابطه کفش و هالوکس والگوس

همچنین کفش‌ها باید دارای پشتی محکم داشته باشند تا در هنگام راه رفتن پاشنه آن راحت باشد و ثابت بماند و از پوشیدن کفش های نوک تیز به شکل باریک خودداری کنید زیرا این کفش‌ها از پا محافظت نمی کنند و فضای کافی برای جا افتادن و راه رفتن راحت هالوکس و الگوس را ندارند.

روش‌های کاستن درد و التهاب هالوکس والگوس

هنگامی که هالوکس والگوس دردناک شد، آن را در آب گرم خیس کنید، از کیسه یخ استفاده کنید زیرا گردش آب و ماساژ نیز ممکن است تا حدودی به تسکین درد کمک کند. یک قرار ملاقات با درمانگر ماساژ بگیرید و از او بخواهید که بافت های عمقی پا، از جمله انگشتان پا و تاندون آشیل را ماساژ دهد. ماساژ باعث کاهش تنش عضلانی و افزایش تحرک مفاصل و افزایش جریان خون می شود.

از درمانگر بخواهید ماساژ را از انگشتان پا شروع کند و به سمت عضلات پا برود تا خون وریدی را به گردش درآورد. تا جایی که می توانید ثابت بمانید و به درمانگر اجازه دهید پا را عمیقا ماساژ دهد، به خصوص در اطراف پایه شست پا. ماساژ می تواند علائم هالوکس والگوس را درمان کند و درد را کاهش دهد، اما بعید است که نقص ساختاری را اصلاح کند.

ماساژ پا را با سه جلسه ماساژ 30 دقیقه ای در هفته شروع کنید و ببینید که چگونه در عرض یک هفته بر علائم هالوکس والگوس تأثیر می گذارد و باعث کاستن درد می شود و همیشه بعد از ماساژ مقدار زیادی آب بنوشید تا مواد زائد التهابی را از بین ببرید. عدم انجام این کار ممکن است باعث سردرد یا حالت تهوع خفیف شود.

روش‌های کاستن درد هالوکس والگوس

هالوکس والگوس

طب سوزنی یکی دیگر از روش های کاستن درد هالوکس و الگوس است که در طب سوزنی، سوزن‌ها را در نقاط انرژی روی پوست فرو می‌کنند تا درد و تورم را کاهش داده و بیماری را درمان کنند. برخی گزارش ها نشان می دهد که طب سوزنی برای درمان درد مفاصل مفید است. همچنین، اگر سایر درمان‌های طبیعی نتوانستند درد را تسکین دهند، می‌توانید طب سوزنی را امتحان کنید، زیرا طب سوزنی کاملاً بی‌خطر است و نقاط طب سوزنی که هالوکس والگوس را تسکین می دهد، همگی در نزدیکی انگشت شست پا جایی که درد شروع شده است قرار ندارند، اما برخی از این نقاط در سایر قسمت های بدن هستند.

اگر راهکارهای کاهش درد هالوکس والگوس موثر واقع نشد چکار کنیم؟

در صورتی که درد ناشی از هالوکس والگوس شدید است و علائم با به کارگیری از روش‌های درمانی دیگر برطرف نشد، در مورد جراحی با دکتر معالج خویش مشورت کنید که در جراحی، پزشک معالج استخوان شست پا را تراشیده و دوباره این انگشت را با انگشتان دیگر تراز می کند. جراحی هالوکس والگوس بسیار رایج است وصرفا روش موجود برای درمان هالوکس والگوس است.

کاهش درد هالوکس والگوس

عدم کاهش درد هالوکس والگوس

آیتم های زیادی برای جراحی وجود دارد و برای یافتن گزینه مناسب با پزشک خود مشورت کنید و جراحی معمولا به بهبود هالوکس والگوس کمک می کند. اما هیچ تضمینی وجود ندارد که درد کاملاً از بین برود یا انگشت کاملاً صاف شود. بعد از جراحی باید تغییر سبک زندگی و ورزش انجام شود تا انگشت در آینده دوباره دچار درد و التهاب نشود. انجام جراحی خطراتی مانند احتمال عفونت، بازگشت هالوکس والگوس یا کاهش حس در انگشت شست پا را نیز به همراه خواهد داشت. پزشک معالج عوارض و خطرات احتمالی جراحی را برای مریض توضیح می دهد تا بیمار بتواند آگاهانه به خوبی تصمیم بگیرد.

سخن پایانی

در این مطلب از سایت در مورد روش های کاهش درد هالوکس والگوس و راهکارهای کاهش التهاب این بیماری را به شکل جامع توضیح داده شد که می توانید این روش‌های کم کردن درد هالوکس و الگوس را امتحان کنید زیرا برای بسیاری از افراد نتیجه بخش می باشد و می توانید بدون جراحی و هزینه اضافی درد خود را تسکین دهید و به مرور زمان آن را درمان کنید که حتی التهاب ناشی از این مشکل را به حداقل می رساند.

سوالات متداول درباره روش های کاهش درد هالوکس والگوس

  1. جراحی هالوکس والگوس چگونه انجام می شود؟
    در جراحی، پزشک معالج استخوان شست پا را تراشیده و دوباره این انگشت را با انگشتان دیگر تراز می کند.
  2. چه نوع کفشی برای این بیماری مناسب است؟
    با پوشیدن کفش‌هایی که کفی پهن و انعطاف پذیر دارند از پاها به شکل مطلوبی محافظت می کنند.
  3. برای تسکین درد هالوکس والگوس چه راهکارهایی وجود دارد؟
    هنگامی که هالوکس والگوس دردناک شد، آن را در آب گرم خیس کنید، از کیسه یخ استفاده کنید زیرا گردش آب و ماساژ نیز ممکن است تا حدودی به تسکین درد کمک کند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو نوبت