علت هالوکس والگوس چیست؟

علت هالوکس والگوس چیست؟

هالوکس والگوس شست پا یک پدیده شایع در انگشتان پا است و در 90 درصد موارد در زنان رخ می دهد که استفاده از کفش‌های پاشنه بلند و به شکل باریک ممکن است باعث منحرف شدن انگشت پا شود که این مشکل اغلب می تواند در نتیجه یک نارسایی ساختاری ارثی، فشار روی پا یا آسیب شناسی مانند آرتروز ایجاد شود و در این مقاله می خواهیم به سوال علت هالوکس والگوس چیست پاسخ دهیم.

علت هالوکس والگوس چیست؟

دلیل خاصی برای هالوکس والگوس وجود ندارد، در واقع می توان گفت تاثیر همزمان چند عامل مختلف در ایجاد این بیماری نقش دارد. ژنتیک یکی از عوامل موثر در ابتلا به آن است که برخی از رباط‌ها را انعطاف پذیرتر می کنند و در نتیجه احتمال این مشکل را افزایش می دهد، به همین دلیل این بیماری تا حدودی زمینه ارثی و خانوادگی دارد.

پوشیدن کفش‌های نامطلوب و تنگ، ایستادن طولانی مدت و فشار آوردن به پا در حین راه رفتن می تواند علت هالوکس والگوس و انحراف انگشت شست پا در کسانی باشد که زمینه ارثی این بیماری را دارند. وجود برخی عوامل خطر نیز احتمال ابتلا به آن را افزایش می دهد و این عوامل عبارتند از:

  • سابقه خانوادگی ناهنجاری‌های پا، مانند کف پای صاف
  • آسیب دیدن پا
  • بیماری‌های التهابی که مفاصل پا را درگیر می کنند، مانند روماتیسم مفصلی

فرضیه های موجود در مورد هالوکس والگوس چیست؟

فرضیه های متعددی در مورد علت هالوکس والگوس چیست؛ وجود دارد، اما علت اصلی ناشناخته است عوامل احتمالی این بیماری عبارتند از: مسئله و مشکلات ساختاری پا که عموما ارثی هستند برخی از عوارضی که می توانند به این بیماری کمک کند عبارتند از:

  • صافی کف پا، انعطاف پذیری بیش از حد رباط ها و شکل غیر عادی استخوان
  • ایستادن و راه رفتن برای مدت طولانی
  • ژنتیک
بیماری هالوکس والگوس

فرد مبتلا به هالوکس والگوس

کارشناسان موافق نیستند که کفش‌های تنگ، پاشنه بلند یا تنگ باعث ایجاد بیماری می‌شود یا اینکه کفش‌ها در ایجاد این مشکلات نقش دارند. به گفته برخی از متخصصان، پوشیدن کفش‌های نامطلوب می تواند باعث ایجاد هالوکس والگوس شود، در حالی که برخی دیگر معتقدند که کفش‌های نامطلوب تنها مشکل ساختاری موجود را بدتر می کند.

دلایل به وجود آمدن هالوکس والگوس در بین افراد چیست؟

برای پاسخ به سوال علت هالوکس والگوس چیست باید گفت که در حالی که علت دقیق بیماری هالوکس والگوس به طور کامل مشخص نشده است، کارشناسان معتقدند که انواع خاصی از پای فرد را در معرض این بیماری قرار می دهد و این نوع پا در خانواده ها دیده می شود. به طور خاص، پژوهشگران گمان می‌کنند که ترکیبی از نوع خاصی از پا، همراه با فشار غیرطبیعی روی مفصل شست پا که متاتارسوفالانژیال نامیده می‌شود معمولاً منجر به هالوکس والگوس می‌شود.

دلایل به وجود آمدن هالوکس والگوس

دلایل ایجاد هالوکس والگوس

به خصوص پوشیدن کفش‌هایی که در انگشتان پا بسیار تنگ است، انگشتان پا دچار آسیب می شوند. بخشی از دلیل این امر این است که زنان بیشتر از مردان به این بیماری مبتلا می شوند، بسیاری از کفش های زنانه دارای پنجه هستند. کفش‌های پاشنه بلند می توانند انگشتان پا را باریک تر کرده و اوضاع را وخیم تر کنند و علت هالوکس والگوس شوند. علاوه بر ارثی بودن، عوامل دیگری که ممکن است در ایجاد هالوکس والگوس نقش داشته باشند عبارتند از:

  • کف پای صاف یا قوس کم
  • آسیب به پا
  • ایجاد آرتروز التهابی پا
  • شرایط عصبی عضلانی، مانند فلج مغزی
  • نابسامانی ژنتیکی، مانند سندرم داون

چه مشکلاتی با هالوکس والگوس مرتبط است؟

انگشتان خم شده معمولاً با انحراف شست پا ظاهر می شود و به گونه ای است که در آن انگشت دوم که در حالت عادی باید صاف باشد به سمت بالا خم می شود، همچنین، زمانی که انگشتان کوچکتر خم شده هستند، انگشتان پا خمیده یا پنجه دار می گردند این مشکلات معمولاً با یکدیگر مرتبط هستند زیرا علت هالوکس والگوس فشاری است که در حین روز به این انگشت وارد می شود و این فشار وارد شده می تواند باعث سایر مشکلات زیبایی مفصل در پا شود.

وجود این ایرادات علاوه بر تاثیری که در زیبایی و خودباوری شخص دارد، خرید کفش را نیز برای فرد سخت می کند زیرا به دلیل از بین رفتن فرم طبیعی پا، فرد نمی تواند کفش‌های خیلی باز یا با فرم‌های معمولی انتخاب کند.

مشکلات مرتبط با هالوکس والگوس

هالوکس والگوس

اگر شخصی برای درمان انحراف انگشت شست پا به سرعت اقدام نکند و علائم اولیه را نادیده بگیرد، نه تنها در معرض خطر بیماری‌های دیگر قرار می گیرد، بلکه ممکن است این بیماری به مراحل شدید و پیشرفته برسد و زندگی عادی فرد را مختل کند. در موارد شدید این عارضه، شست پا می تواند از روی انگشت دوم رد شود و بر روی آن سوار شود. همچنین با تداوم و شدیدتر شدن آن، بخصوص در افرادی که پاهای پهنی دارند، می تواند باعث هالوکس والگوس شود.

هالوکس والگوس نام یک ناهنجاری در مفصل پا است که این مفصل محل اتصال انگشت شست یا شست پا به پا است و این ایراد زمانی اتفاق می‌افتد که استخوان‌های پا در موقعیت غیرعادی قرار گیرند. با گذشت زمان و در اثر فشار وارده، شست پا به سمت انگشتان دیگر حرکت می کند و در نهایت باعث انحراف انگشت شست پا می شود.

علائم ایجاد هالوکس والگوس چیست؟

برای اینکه بدانید علت هالوکس والگوس چیست باید به علائم آن دقت کنید. هالوکس والگوس با درد در ناحیه شست پا آغاز می شود که این درد به طور مستمر رخ می دهد و منجر به برآمدگی غیرعادی و متورم شدن در قسمت خارجی شست پا می شود. در این مورد می گویند شست پا دچار آرتروز شده و قرمزی و التهاب در آن دیده می شود. علائم هالوکس والگوس به این موارد محدود نمی شود و وقتی انگشت اول و دوم روی هم قرار می گیرد باعث ایجاد پینه می شود و به دنبال آن باعث انحراف شست پا، انگشتان دیگر نیز به تدریج منحرف می شوند.

سخن پایانی

در این مطلب از سایت در مورد علت هالوکس والگوس چیست و دلایل به وجود آمدن هالوکس والگوس در بین افراد چیست؟ و علل و فرضیه در مورد هالوکس والگوس چیست؟ به شکل کاملی توضیح داده شد که شما می توانید به آسانی اطلاعات زیاد و متعددی در مورد علت این بیماری کسب کنید و برای برطرف نمودن آن اقدام نمائید و علت ایجاد این ایراد برای هر فردی متفاوت است که باید بررسی شود.

سوالات متداول درباره علت هالوکس والگوس چیست؟

  1. چه علائمی آغاز کننده مشکل هالوکس والگوس می باشند؟
    هالوکس والگوس با درد در ناحیه شست پا آغاز می شود که این درد به طور مستمر رخ می دهد و منجر به برآمدگی غیرعادی و متورم شدن در قسمت خارجی شست پا می شود.
  2. دلایل به وجود آمدن هالوکس والگوس چیست؟
    کف پای صاف یا قوس کم، آسیب به پا، ایجاد آرتروز التهابی و غیره از علائم این بیماری است.
  3. عدم درمان هالوکس والگوس چه مشکلاتی به وجود می آورد؟
    عدم درمان، فرد در معرض خطر بیماری‌های دیگر قرار گرفته و ممکن است این بیماری به مراحل شدید و پیشرفته برسد و زندگی عادی فرد را مختل کند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو نوبت