هالوکس والگوس چگونه درمان می شود؟

درمان هالوکس والگوس

هالوکس والگوس یک مفصل آسیب دیده می باشد که ممکن است سفت، دردناک و بد شکل شود که این مشکل و درد ناشی از آن می تواند منجر به مشکلاتی در تناسب کفش و مشکل در راه رفتن شود. فیزیوتراپ‌ها به اشخاص مبتلا به هالوکس والگوس کمک شایانی می کنند تا درد را کاهش دهند و درمان شوند تا عملکرد انگشت شست پا افزایش پیدا کند، قدرت عضلانی را بهبود بخشد و توانایی راه رفتن را دوباره به دست آورند که در این مقاله قصد داریم تا پاسخ سوال هالوکس والگوس چگونه درمان می شود؟ یا درمان هالوکس والگوس چگونه است؟ بپردازیم.

هالوکس والگوس چگونه درمان می شود؟

در فیزیوتراپی مدرن، درمان با امواج همراه با ماساژ عمیق عضلانی برای درمان هالوکس والگوس استفاده می شود. درمان شاک ویو باید با کمترین شدت ضربه و ظریف ترین وسیله شروع شود، زیرا مفصل شست پا بسیار ظریف است. شدت و فرکانس امواج شوک نیز به حساسیت مفاصل بستگی دارد و متناسب با پیشرفت بازسازی مفصل شست پا افزایش می یابد.

به تدریج و با کاهش حساسیت می توان تعداد امواج ضربه ای، فشار و فرکانس آن را افزایش داد و از امواج قوی تری استفاده کرد. از آنجایی که شاک ویو درد و التهاب را به حداقل می رساند، می توان داروهای ضد درد را قطع کرد. به لطف تاثیر شاک ویوتراپی، اختلالات جدید و احتمال کلسیفیکاسیون مفصل را حل کرده و وارد جریان خون می کند که این را می توان با اشعه ایکس تأیید کرد.

برای درمان هالوکس والگوس چه باید کرد؟

در صورت بروز این شرایط معمولاً راه حل قطعی وجود ندارد، روش‌های درمانی موجود ناراحتی را تسکین می دهد و از شدیدتر شدن آن جلوگیری می کند. روش‌های درمانی مختلفی که در حال حاضر برای هالوکس والگوس وجود دارد به شرح زیر است:

  • استفاده بهترین کفش برای این مشکل
  • استفاده از اسپلینت یا بانداژ برای مشکل هالوکس والگوس
  • استفاده از جوراب مخصوص برای انحراف انگشت شست پا

اولین قدم برای درمان هالوکس والگوس یا به عبارت ساده تر، جلوگیری از بدتر شدن آن، استفاده از کفش ویژه و خاص است. باید کفشی را انتخاب کنید که متناسب با فرم پای شما باشد و به انگشتان پا فشار نیاورد، پیشنهاد ما به شما پوشیدن کفش‌های پاشنه کوتاه پهن است.

برای درمان هالوکس والگوس چه کنیم؟

نمونه هالوکس والگوس

این دستگاه ها برای اصلاح انحراف انگشت شست پا و یا جلوگیری از بازگشت آن پس از جراحی استفاده می شوند و معمولا هنگام خواب روی پا بسته می شوند. بایستی در نظر بگیرید که هنگام استفاده از آتل یا بانداژ هالوکس والگوس باید از ایستادن و راه رفتن بیش از حد خودداری کنید که در این دستگاه یک آتل وجود دارد که انگشت شست پا در وضعیت مناسبی روی آن ثابت می شود.

معمولاً با این دستگاه پدهای انگشتی وجود دارد که می توانید در طول روز و در حین انجام فعالیت‌های روزانه بین انگشت شست و بغل قرار دهید. این جوراب مخصوص مشکل دردناک ناشی از تغییر شکل انگشت شست پا را تسکین و نرم می کند که لایه ژل مانند داخل جوراب برای ترمیم پوست پا و کاهش درد ناشی از پینه در نظر گرفته شده است.

درمان هالوکس والگوس با شیوه های جدید طب فیزیکی

برای پاسخ به سوال هالوکس والگوس چگونه درمان می شود؟ باید گفت که فیزیوتراپیست‌ها با روش‌های غیر تهاجمی و غیرجراحی بونیون ها را درمان می کنند، برای درمان هالوکس والگوس ابتدا پزشک متخصص با معاینات فیزیکی و عکسبرداری با اشعه ایکس شدت بیماری را مشخص می کند و با توجه به شدت بیماری چندین گزینه را برای درمان در نظر می گیرد. برخی از رایج ترین روش‌های درمان هالوکس والگوس بدون جراحی عبارتند از: استفاده ارتزهای خاص، شیوه های غیرفعال فیزیوتراپی و طب فیزیکی می باشد.

متخصص طب فیزیکی بعد از تحقیق موقعیت انگشت شست پا، با توجه به وضعیت انگشت محافظ و ارتزهای مخصوص را تجویز می کند. آتل درد این حالت را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و با ثابت کردن انگشت شست پا در موقعیت مناسب به مرور زمان باعث درمان هالوکس والگوس می شود. پزشک معالج طب فیزیکی ممکن است پای بیمار را با استفاده از نوارهای پزشکی مخصوص بچسباند تا از فشار بیش از حد به انگشت شست پا جلوگیری کند و این روش می تواند برای معالجه هالوکس والگوس بسیار موثر باشد.

درمان هالوکس والگوس با شیوه های جدید

درمان هالوکس والگوس با طب فیزیکی

پزشک متخصص هالوکس والگوس را با روش‌های غیرفعال و موثر مانند گرما درمانی، سرما درمانی، شاک ویو تراپی، لیزر درمانی، الکتروتراپی و ماساژ عمقی پوست درمان می کند که این روش‌ها را می توان به تنهایی یا به صورت ترکیبی استفاده کرد، با توجه به حساسیت مفاصل و شدت عارضه، میزان انرژی وارد شده از طریق روش هایی مانند موج ضربه و لیزر تعیین می شود. انرژی وارد شده از طریق امواج نور لیزر التهاب ایجاد شده در مفاصل را کاهش می دهد و در نتیجه باعث درمان هالوکس والگوس می شود.

فیزیوتراپیست از روش‌های فعالی مانند حرکات اصلاحی و ورزش درمانی برای درمان هالوکس والگوس استفاده می کند. ورزش هایی مانند بالا بردن قوس پا، کشش انگشتان پا، جمع کردن و رها کردن انگشتان پا در حالت ایستاده می تواند از این تمرینات باشد و تمرینات باید زیر نظر فیزیوتراپیست یا متخصص طب فیزیکی انجام شود.

آیا سرما درمانی برای درمان هالوکس والگوس موثر است؟

سرما درمانی همچنین می تواند در مدیریت هالوکس والگوس مفید باشد که نگه داشتن کیسه یخ روی هالوکس والگوس به مدت 10 تا 15 دقیقه می تواند به آرام کردن التهاب و تورم در ناحیه کمک بسیاری کند و در هنگام پوشیدن کفش، ناحیه را کوچکتر و کمتر تحریک کند. استفاده از یخ به تنهایی این مشکل را برطرف نمی‌کند، اما اگر در آینده نزدیک نیاز به پوشیدن کفش داشته باشید، می‌تواند درد را به شکل مطلوبی کاهش دهد.

سرما درمانی برای درمان هالوکس والگوس تاثیر دارد؟

سرما درمانی برای درمان هالوکس والگوس

سخن پایانی

در این مطلب در مورد هالوکس والگوس چگونه درمان می شود؟ و برای درمان هالوکس والگوس چه باید کرد؟ توضیح داده شد که می توانید به شکل قابل توجهی این مشکلات را تسکین دهید و حتی درمان این بیماری با شیوه های جدید طب فیزیکی امکان پذیر می باشد که می توانید با توجه به شرایط خود و با مشورت بهترین راه درمان را انتخاب کنید و مشکل خود را به خوبی رفع نمائید.

سوالات متداول درباره هالوکس والگوس چگونه درمان می شود؟

  1. فیزیوتراپیست ها از چه روش هایی برای درمان هالوکس والگوس استفاده می کنند؟
    فیزیوتراپیست از روش‌های فعالی مانند حرکات اصلاحی و ورزش درمانی برای درمان هالوکس والگوس استفاده می کند.
  2. چه روش های درمانی برای هالوکس والگوس وجود دارد؟
    استفاده از بهترین کفش ، استفاده از اسپلینت یا بانداژ، استفاده از جوراب مخصوص و غیره از روش های درمانی می باشد.
  3. اولین قدم برای درمان این بیماری چیست؟
    اولین قدم برای درمان هالوکس والگوس یا به عبارت ساده تر، جلوگیری از بدتر شدن آن، استفاده از کفش ویژه و خاص است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو نوبت