آیا هالوکس والگوس با ورزش درمان می شود؟

آیا هالوکس والگوس با ورزش درمان می شود؟

تمرینات برای شست پای کج و هالوکس والگوس موثر است و تمریناتی برای رفع و کمک به درمان انحراف انگشت شست پا هستند. انحنای انگشت شست پا یا هالوکس والگوس یکی از عوارض اسکلتی و عضلانی مربوط به شکل غیر طبیعی انگشت شست پا است که در این مقاله قصد داریم تا شما را با آیا هالوکس والگوس با ورزش درمان می شود؟ آشنا کنیم.

آیا هالوکس والگوس با ورزش درمان می شود؟

ورزش‌های ساده، مانند کشش انگشتان پا، می تواند به تسکین درد پا مربوط به هالوکس والگوس کمک کند، همانطور که گفتیم هالوکس والگوس زمانی اتفاق می افتد که بافت پایه شست پا متورم می شود و برجستگی بزرگی در کناره پا ایجاد می کند و انحراف انگشت شست پا می تواند باعث درد شدید پا و در نهایت منجر به آرتروز می شود که با این تمرینات می توان این درد را کمتر نمود.

برای حفظ تحرک انگشت شست پا که تحت تاثیر هالوکس والگوس است و برای جلوگیری از بدتر شدن عوارض آن ضروری است که تمرینات ورزشی انجام شود و برای انجام این کار، مفصل باید تحریک شود. انجام تمرینات ورزشی برای هالوکس والگوس و کشش پا می تواند به درمان هالوکس والگوس، جلوگیری از پیشرفت آن و کم شدن درد شست پا و همچنین جلوگیری از نیاز به جراحی کمک کند. پس هر روز حرکات کششی و ورزش بخصوص بعد از درآوردن کفش انجام دهید. تمرینات پا و کشش انگشتان برای هالوکس والگوس باعث حفظ تحرک مفصل بین انگشت شست پا و سایر نواحی پا می شود، از طرفی در انعطاف و تقویت عضلات کنترل کننده انگشت شست موثر هستند.

چرا ورزش برای هالوکس والگوس اهمیت دارد؟

محکم و انعطاف پذیر نگه داشتن پاها می تواند به کاهش درد پا و مچ پا، کاهش درد عضلانی، بهبود سلامت کلی پا و فعال نگه داشتن شما کمک کند. ورزش‌هایی که دامنه حرکتی را بهبود می بخشد و به بلند شدن پاهای شما کمک می کند ممکن است احتمال آسیب دیدگی شما را کاهش دهد و کشش‌های آهسته و ملایم انعطاف پذیری شما را بهبود می بخشد.

هالوکس والگوس

درد هالوکس والگوس

تمرینات قدرتی به عضلات شما این امکان را می دهد که از پای شما به طور کلی حمایت و محافظت کنند و شما می توانید این تمرینات کششی و تقویتی ملایم را سه روز در هفته یا به دفعات هر روز انجام دهید تا دامنه حرکت و قدرت خود را برای سلامت و شادابی مادام العمر پا افزایش دهید.

اگر پاها و مچ پاهای شما زیاد درد می کند، اگر آسیب دیدید، یا اگر به هالوکس والگوس مبتلا هستید، قبل از شروع هر یک از این ورزش‌ها حتما با پزشک یا فیزیوتراپیست خود مشورت کنید، بسته به نیاز شما، پزشک ممکن است تمرین‌های دیگری را اضافه کند یا برخی از آن‌ها را حذف کند.

فواید تمرینات پا برای هالوکس والگوس

استراتژی‌های غیرجراحی، مانند تمرینات فیزیوتراپی، می‌تواند به کند کردن پیشرفت هالوکسوالگوس شما کمک کند. تمرینات پا و کشش انگشتان برای هالوکس والگوس می ‌تواند به حرکت مفصل بین انگشت شست پا و بقیه قسمت‌های پای شما کمک کند، انعطاف ‌پذیری را حفظ کرده و ماهیچه ‌هایی را که انگشت شست پا را کنترل می‌کند، تقویت می ‌کند و این فواید شامل :

  • اصلاح انگشتان پا
  • کاهش درد
  • تقویت عضلات انگشت پا

چگونه هالوکس والگوس را با ورزش درمان کنیم؟

آیا از هالوکس والگوس رنج می برید و این بدشکلی روز به روز در حال افزایش است؟ با انجام تمرینات ساده هالوکس والگوس می توانید انعطاف پذیری مفاصل پا را افزایش دهید و از بروز این عارضه جلوگیری کنید. هالوکس والگوس یک ناهنجاری شایع پا است که درصد بالایی از خانم‌ها به دلیل پوشیدن کفش های نامطلوب از آن رنج می برند.

درمان هالوکس والگوس با ورزش

درمان هالوکس والگوس پا با ورزش

به دلیل هالوکس والگوس، انگشت شست پا به سمت انگشتان دیگر خم می شود و در این حالت بافت کنار انگشت شست پا متورم شده و با بیرون زدگی استخوان کنار انگشت شست پا، هالوکس والگوس ایجاد می شود. هالوکس والگوس در ابتدا مشکلی ایجاد نمی کند، اما در صورت پیشرفت، هنگام پوشیدن کفش می تواند بسیار دردناک باشد و در فعالیت‌های روزانه اختلال ایجاد کند و تمرینات اصلاحی هالوکس والگوس در درمان و بهبود هالوکس والگوس تا حد زیادی به تقویت مفاصل و عضلات جانبی انگشت شست پا و بهبود روند هالوکس والگوس کمک می کند.

برای درمان هالوکس والگوس ورزش کنید!

یکی از آسان‌ ترین و در دسترس‌ ترین راه‌های پیشگیری، کنترل و درمان هالوکس والگوس، ورزش‌هایی است که فیزیوتراپیست برای درمان این بیماری استفاده می‌کند. از جمله ورزش‌هایی که فیزیوتراپیست توصیه می کند هر روز در منزل به مدت 5 تا 10 دقیقه انجام دهید به شرح زیر است:

  • با کمک توپ تنیس منحنی، بین انگشتان پا و کف پا و همچنین قسمت های مختلف پا را ماساژ دهید و توصیه می شود این کار را بعد از درآوردن کفش انجام دهید.
  • انگشتان پا را به آرامی با انگشتان خود ماساژ دهید و برای ماساژ بهتر است روی صندلی بنشینید
  • می توانید در منزل انحنای پا را به سمت بالا بکشید و این روش باعث تقویت انحنای کف پا و کاهش درد ناشی از گرفتگی عضلات پا می شود.
  • با کمک انگشتان پا سعی کنید وسایلی مانند دستمال، سنگ مرمر و حوله را بردارید زیرا این روش به تقویت انگشتان پا کمک می کند.
  • انگشت شست پا را چند بار بالا بیاورید و به سمت جلو بکشید و سپس به آرامی روی زمین بگذارید. اگر بعد از چند بار انجام این تمرین متوجه شدید که عضله داخلی شست درد می کند، بدانید که این درد خوب است زیرا قرار است با این عضله تمرین کنید

انجام این گونه حرکات کششی زیر نظر فیزیوتراپیست در تقویت ساق پا و انگشتان بسیار موثر است، اما اگر این تمرینات باعث کاهش درد مفاصل نشود، فیزیوتراپیست از روش هایی مانند الکتروتراپی و اولتراسوند تراپی برای کاهش درد استفاده می کند. درمان کامل این بیماری زیر نظر فیزیوتراپیست باید هر هفته به مدت یک ماه تا هشت هفته انجام شود تا اثر مفید درمان مشاهده شود.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد آیا هالوکس والگوس با ورزش درمان می شود؟ و چرا ورزش برای هالوکس والگوس اهمیت دارد؟ توضیح داده شد که شما می توانید به آسانی این مشکل را درمان کنید و آن را بهبود ببخشید.

سوالات متداول درباره آیا هالوکس والگوس با ورزش درمان می شود؟

  1. روش آسان از بین بردن هالوکس والگوس چه می باشد؟
    یکی از آسان‌ ترین و در دسترس‌ ترین راه‌های پیشگیری، کنترل و درمان هالوکس والگوس، ورزش‌هایی است که فیزیوتراپیست برای درمان این بیماری استفاده می‌کند.
  2. فواید تمرینات درمانی هالوکس والگوس چیست؟
    اصلاح انگشتان پا، کاهش درد، تقویت عضلات انگشت پا و غیره از فواید آن محسوب می شود.
  3. هالوکس والگوس چه مشکلی برای پا ایجاد می کند؟
    در این حالت بافت کنار انگشت شست پا متورم شده و با بیرون زدگی استخوان کنار انگشت شست پا، هالوکس والگوس ایجاد می شود.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو نوبت