درمان هالوکس والگوس با لیزر امکان پذیر است؟

هالوکس والگوس به شکلی است که در آن انگشت شست پا دارای یک برآمدگی بیرون زده در قسمت داخلی پا است. این برآمدگی زمانی اتفاق می‌افتد که ردیف پای شما تغییر می ‌کند و باعث می‌شود انگشت شست پا به سمت انگشتان کوچک ‌تر حرکت کند. درد می تواند به خاطر فشار ناشی از برآمدگی روی انگشت شست پا به انگشت دوم شما ساییده شود، ایجاد گردد. علاوه بر این، گاهی اوقات درد می‌تواند در ناحیه‌ی کف پا به دلیل هم ‌ترازی نامناسب انگشت شست پا رخ دهد که در این مطلب از سایت قصد داریم تا شما را با پاسخ سوال درمان هالوکس والگوس با لیزر امکان پذیر است یا خیر آشنا کنیم.

همین ابتدا این موضوع را به صورت شفاف به بیماران عرض کنیم

هالوکس والگوس با لیزر درمان نمیشود

مواردی که در در رابطه با درمان هالوکس والگوس با لیزر شنیدید ، پایه و اساس علمی ندارد. لذا تقاضا داریم برای درمان هالوکس والگوس فقط به پزشک متخصص مراجعه کنید. و با مشاوره دکتر متخصص پیش برید.

تاثیر لیزر در درمان

لیزر ، در واقع یک نور است. یک اشعه پرانرژی، که میتواند انرژی خود را به طور کاملا انتخاب شده ، به بافتهای مورد نظر جهت درمان منتقل کند. این طیف خاص نور لیزر موجب تحریک سلول زنده ، و یا صدمه دیده و افزایش ماده تغذیه ای سلولی ، یعنی A.T.P میشود. و به این طریق موجب ترمیم بافت صدمه دیده و درمان خصوصا در بیماری های اسکلتی عضلانی می شود.
از طرفی امروزه لیزر در جراحی های مختلف کاربرد دارد. علی الخصوص در برشهای جراحی، که مزیت هایی هم در برابر روشهای قدیمی دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد
-درد کمتر پس از عمل
-خونریزی کمتر پس از عمل
-آسیب کمتر بافتهای اطراف در هنگام جراحی
-کاهش زمان بستری و راه اندازی بیمار

تاثیر لیزر در درمان

چرا لیزر در درمان هالوکس والگوس موثر نمی باشد

هالوکس والگوس به دنبال ایجاد مجموعه ای از اتفاقات ایجاد می شود، که شامل کوتاه شدن کپسول و بافت نرم قسمت خارجی مفصل هالوکس و همچنین افزایش زاویه استخوانهای متاتارس اول و دوم ، به اضافه رشد استخوان قسمت داخلی هالوکس می باشد. عملا برای اصلاح هالوکس والگوس ، علاوه بر برش پوست و بافت نرم، نیازمند برشهای استخوانی می باشیم که در حیطه عملکردی لیزر نمی باشد. لذا امکان استفاده از لیزر ، عملا در انجام این جراحی منتفی است.

در عامه به درمان آرتروسکوپیک هالوکس والگوس ،که با استفاده از دوربین در داخل مفصل و وسایل ظریف با برشهای کوچک پوستی انجام میشود جراحی لیزری می گویند.

شاید بهترین استفاده از لیزر در درمان هالوکس والگوس، درمان غیر جراحی باشد که در موارد فیزیوتراپی انجام می شود و موجب کاهش درد و التهاب در بونیون ملتهب میشود و علایم بیماری را کاهش می دهد.

چرا رفع هالوکس والگوس توسط لیزر ترجیح داده نمی شود؟

درمان هالوکس والگوس با لیزر ترجیح داده نمی شود زیرا اندازه آن ها کاهش نمی یابد.

قطعا برای درمان به پزشک متخصص مراجعه کنید و توجه کنید که روش درمان با لیزر برای هالوکس والگوس بی فایده است.

چرا رفع هالوکس والگوس توسط لیزر ترجیح داده نمی شود؟

چه زمانی باید جراحی هالوکس والگوس انجام شود؟

در صورت وجود هالوکس والگوس، عملاً در همه موارد می توان جراحی را ارائه داد و برای درمان هالوکس والگوس هرگز دیر نیست، از سوی دیگر، پذیرش زودهنگام و سریع مسئولیت به میزان قابل توجهی تسهیل می شود.

اگر شک دارید و نمی دانید چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید، درد یک شاخص عالی است. به محض اینکه درد یا ناراحتی در جلوی پا دارید، دیدن سریع شما مهم است، در واقع، هالوکس والگوس همیشه خود به خود به سمت تشدید خود پیش می رود. هرچه زودتر هالوکس والگوس مدیریت شود، عمل کردن آسان ‌تر خواهد بود و برعکس، هالوکس والگوس پیشرفته می ‌تواند منجر به ظهور سایر آسیب‌‌ها و بد شکلی‌ها مانند پنجه انگشتان پا یا پرتوهای جانبی شود.

آیا اين روش از جراحی باز بهتر است؟

به دلیل بی نتیجه بودن این کار، جواب خیر میباشد.

شاید در مقالات زیادی درباره ی امکان درمان این بیکاری با لیزر خوانده باشید اما حقیقت این است که بهترین روش درمان جراحی است و لیزر تاثیری در درمان نخواهد داشت.

در این مطلب از سایت در مورد درمان هالوکس والگوس با لیزر و مزایای درمان آن با روش لیزر توضیح داده شد که چرا نمیتوانید برای درمان از لیزر استفاده نمایید.

1. آیا رفع این بیماری با لیزر ترجیح داده می شود؟
    درمان هالوکس والگوس با لیزر ترجیح داده نمی شود زیرا اثر گذاری ندارد و جراحی قطعا راهکار بهتری است.
  2. مزیت جراحی با لیزر هالوکس والگوس چیست؟
    مزیت خاصی ندارد.
  3. مزیت درمان زود رس این بیماری چیست؟
    درمان زودرس هالوکس والگوس عمل جراحی هالوکس والگوس را آسان تر می کند، هر چه تغییر شکل بیشتر باشد، انجام این روش جراحی دشوارتر خواهد بود.
5/5 - (3 امتیاز)

1. اکرمی گفت:

در هر سنی امکان عمل وجود داره؟؟