انواع جراحی کف پای صاف در کودکان

جراحی کف پای صاف در کودکان

وقتی کودکی با کف پای صاف انعطاف پذیر می ایستد، قوس آن ناپدید می شود. اما این قوس دوباره در حالت نشسته یا هنگام ایستادن روی نوک انگشتان پا ظاهر می شود. این وضعیت اغلب هر دو پا را درگیر می کند. یکی از شیوه های درمان صافی کف پا، جراحی صافی کف پا در کودکان است و در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع جراحی کف پای صاف در کودکان آشنا کنیم.

انواع جراحی کف پای صاف در کودکان

جراحی صافی کف پا می تواند درد ناشی از صافی کف پا را از بین ببرد و باعث ایجاد قوس در کف پا شود، جالب است بدانید که تفاوت در علل صافی کف پا و محل درد باعث شده است که هیچ دو نوع جراحی برای صافی کف پا شبیه هم نباشند.

انواع روش‌های جراحی برای صافی کف پا به عوامل مختلفی مانند سن بیمار، علائم و نشانه ها و ماهیت بد شکل ساختار پای بیمار بستگی دارد. اگرچه جراحی صافی کف پا یک عمل پرهزینه و با دوره نقاهت طولانی همراه است، اما در مواردی که فقدان قوس کف پا باعث ایجاد شرایط حاد و آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری مانند پارگی تاندون شود، پزشک چاره ای جز انجام جراحی صافی کف پا ندارد.

تکنیک‌ها و روش‌های جراحی مختلفی برای صافی کف پا برای درمان صافی کف پا وجود دارد، گاهی لازم است پزشک از یک یا ترکیبی از این روش‌ها استفاده کند تا بیمار بهبود یابد و علائم وی کاهش یابد. انتخاب روش جراحی برای انواع کف پای صاف نیز به میزان تغییر شکل پای بیمار بر اساس نتایج تصاویر اشعه ایکس، سن بیمار، میزان فعالیت وی و عواملی از این دست بستگی دارد.

یکی از مهم ترین روش های جراحی برای صاف کردن کف های انعطاف پذیر، قرار دادن ایمپلنت فلزی تحت عنوان ایمپلنت ساب تالار در قسمت پشت پا است. این ایمپلنت وظیفه حمایت از قوس پا را بر عهده خواهد داشت. یکی دیگر از روش‌های جراحی که یک روش اصلاحی است، تاندون‌ها را اصلاح کرده و به مفاصل خاص خود متصل می کند و به این ترتیب شکل صحیحی به پای بیمار می دهد.

انواع روش‌های درمان کف پای صاف در کودکان

انواع جراحی کف پای صاف در کودکان و نوجوانان وجود دارد که بسته به نظر جراح ممکن است از یک یا ترکیبی از روش ها استفاده شود و انواع روش های جراحی عبارتند از :

  1. استفاده از ایمپلنت ساب تالار
  2. اوستئوتومی‌ها
  3. فیوژن
  4. جراحی تاندون‌ها

این ایمپلنت‌ها از طریق یک برش کوچک در قسمت بیرونی پا بین استخوان استخوان پاشنه قرار می گیرند و از چرخش غیر طبیعی پاشنه جلوگیری می کنند و در نتیجه صافی کف پا را اصلاح می کنند. اوستئوتومی‌ها به معنای بریدن استخوان‌ها به منظور تغییر جهت یا چرخش آنهاست و برای اصلاح صافی پا، ممکن است نیاز به بریدن و تغییر جهت در استخوان پاشنه یا استخوان میخی باشد، معمولاً محل استئوتومی با پیچ یا پلاک ثابت می شود.

درمان کف پای صاف در کودکان

درمان کف پای صاف کودکان

فیوژن یا آرترودز به معنای جوش دادن استخوان‌های دو طرف مفصل به یکدیگر است، معمولاً در بدشکلی‌های بسیار شدید یا همراه با تغییرات آرتروز در افرادی که در پایان سال‌های رشد خود هستند یا دارای شلی ارثی رباط‌ها هستند، استفاده می‌شود. آنها اغلب علاوه بر سایر جراحی‌های لازم برای اصلاح کف پای صاف، مانند بلند کردن تاندون آشیل یا جلو کشیدن تاندون تیبیالیس خلفی، انجام می‌شوند.

چه زمانی جراحی کف پای صاف پیشنهاد می شود؟

بعضی مواقع، موارد غیرجراحی صافی کف پا را در بزرگسالان و کودکان تسکین نمی دهد، اگر درد و تورم زندگی شما را تحت تأثیر قرار می دهد، اگر درد مداوم است یا توانایی راه رفتن شما را مهار می کند و اگر به نظر می رسد کودک به طور غیر عادی راه می رود و گزینه های محافظه کارانه کمکی نمی کند، جراحی ممکن است گزینه بهتری باشد.

زمان جراحی کف پای صاف

جراحی کف پای صاف در کودکان

به طور مرتب با پزشک خود در مورد رشد پای کودک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که پای او در جهت درست رشد می کند. جراحی معمولاً به عنوان آخرین راه حل ارائه می شود. اگر مدیریت محافظه کارانه بی اثر است، جراحی را برای جلوگیری از بدتر شدن تغییر شکل در نظر بگیرید، جراحی صافی کف پا زمانی در نظر گرفته می شود که سایر موارد درمانی شکست خورده باشند.

جراحی صافی کف پا یک روش پیچیده و سخت است و به ترمیم کف پا برای ایجاد قوس اشاره دارد و معمولاً در یک زمان جراحی می شود. این جراحی شامل ترکیبی از شیوه های جراحی برای بازیابی رباط‌ها، تاندون‌ها و استخوان‌های ناقص پا است، بازسازی می تواند درد را کم کند و به بیمار کمک کند تا به کیفیت زندگی فعال بازگردد.

پروسه جراحی انواع کف پای صاف در کودکان

انواع جراحی کف پای صاف در کودکان با هدف درمان صافی کف پا می توانند تحت بی حسی موضعی مانند بی حس کردن پا و مچ پا یا انسداد اعصاب یا نخاع یا تحت بیهوشی عمومی انجام شوند که گاهی اوقات نیاز به لوله تنفسی دارد، قرار دادن بلوک عصبی پشت زانو روش دیگری است که با هدف کاهش درد پس از جراحی انجام می شود.

  • شیوه های خاص
  • استئوتومی پاشنه در حوالی محور
  • ارتفاع ردیف جانبی را افزایش دهید
  • استئوتومی با گوه باز پشت یا اینکه اولین فیوژن تارسال، متاتارس
  • روش‌های ویژه برای تاندون‌ها و رباط‌ها
  • آرتریت دو یا سه گانه

جراحی کف پای صاف چگونه انجام می شود؟

افرادی که از صافی کف پا رنج می برند می توانند با مراجعه به پزشک متخصص برای درمان صافی کف پا تحت عمل جراحی قرار گیرند. قبل از درمان جراحی صافی کف پا، پزشک متخصص آزمایشاتی را برای تشخیص نوع کف پای صاف انجام می دهد. سپس با توجه به نوع صافی عمل جراحی را انجام می دهد. معمولاً اکثر پزشکان هر یک از پاها را جداگانه جراحی صاف انجام می دهند تا در راه رفتن اختلالی ایجاد نشود و پزشک متخصص از روش‌های مختلفی برای ایجاد قوس در کف پا استفاده می کند.

جراحی کف پای صاف چگونه است؟

جراحی کف پای صاف

سخن پایانی

در این مطلب از سایت در مورد انواع جراحی کف پای صاف در کودکان و روش های جراحی آن توضیح داده شد که با توجه به شرایط سنی توسط پزشک عمل جراحی تشخیص داده می شود. شما می توانید برای اینکار از طریق مشاورین وبسایت ما، اقدام کنید.

سوالات متداول درباره انواع جراحی کف پای صاف در کودکان

  1. عمل جراحی صافی کف پا بر چه اساسی انجام می شود؟
    انواع روش‌های جراحی برای صافی کف پا به عوامل مختلفی مانند سن بیمار، علائم و نشانه ها و ماهیت بد شکل ساختار پای بیمار بستگی دارد.
  2. روش های جراحی صافی کف پا در کودکان چگونه است؟
    استفاده از ایمپلنت ساب تالار، اوستئوتومی‌ها، فیوژن و جراحی تاندون‌ها از روش های عمل جراحی این بیماری است.
  3. در چه صورت جراحی به این افراد پیشنهاد می شود؟
    در صورتی که کف پای فرد درد، التهاب و تورم داشته باشد می توان گفت جراحی بهترین گزینه به شمار می آید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو نوبت