چگونه بیماری هالوکس والگوس را در خانه درمان کنیم؟

چگونه بیماری هالوکس والگوس را در خانه درمان کنیم؟

هالوکس والگوس یک ناهنجاری استخوانی در مفصل شست پا است که در بیشتر موارد ناشی از اختلالات بیومکانیکی در پا است. در گذشته استفاده از کفش‌های نامناسب را عامل ایجاد هالوکس والگوس می دانستند، اما در حال حاضر ثابت شده است که اختلالات ساختاری پا به ویژه کف پای صاف باعث ایجاد هالوکس والگوس می شود و در این مطلب قصد داریم تا به سوال چگونه بیماری هالوکس والگوس را در خانه درمان کنیم؟ پاسخ دهیم.

چگونه بیماری هالوکس والگوس را در خانه درمان کنیم؟

در اینجا چند درمان خانگی برای کمک به کاهش علائم هالوکس والگوس جمع آوری کرده ایم که عبارتند از  :

  • یخ
  • ماساژ دادن
  • کشش و ورزش‌های مطلوب

برای پاسخ به سوال چگونه بیماری هالوکس والگوس را در خانه درمان کنیم؟ باید گفت که اغلب بعد از اینکه برای مدت طولانی روی پاهای خود ایستاده اید باعث درد و التهاب می شود. برای رهایی از درد و التهاب، یخ درمانی گزینه خوبی است. دمای سرد به طور موقت پایانه های عصبی درد را بی حس می کند و باعث تسکین درد می شود. برای این  کار لازمه مقداری یخ خرد شده را در یک حوله نازک بریزید و آن را بپیچید و به مدت 5 تا 10 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و ده دقیقه استراحت کنید و 2 تا 3 بار تکرار کنید و در صورت لزوم از این روش ساده استفاده کنید.

ماساژ روزانه ناحیه آسیب دیده روشی محبوب برای کاهش و پیشگیری از این ایراد است و این روش درمانی به افزایش گردش خون در این ناحیه و رهایی از دردهای عمومی این مشکل کمک می کند. ماساژ منظم حتی اندازه هالوکس والگوس را کاهش می دهد و آن را کوچکتر از اندازه ذرت می کند.

کمی روغن کرچک گرم یا نارگیل را روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید و  با استفاده از انگشتان، ماساژ عمیق و محکم را به مدت 10 دقیقه انجام دهید. این کار را ۲ تا ۳ بار در روز تکرار کنید و همیشه می توانید با کمک یک متخصص ماساژ هالوکس والگوس انگشت خود را کوچک کرده و شکل آن را تغییر دهید.

در بسیاری از موارد، ورزش پا می تواند به کم شدن درد و بهبود انعطاف پذیری کمک شایانی کند، همچنین می تواند پیشرفت ناهماهنگی شما را کاهش دهد بنابراین از نیاز به جراحی اجتناب می شود. ورزش روزانه همچنین به تقویت عضلات پا کمک می کند و ممکن است از پیشرفت آن جلوگیری کند.

مزیت درمان خانگی هالوکس والگوس

برای پاسخ به سوال چگونه بیماری هالوکس والگوس را در خانه درمان کنیم؟ می توان به مزیت های آن اشاره نمود. درمان‌های خانگی هالوکس والگوس ممکن است به تسکین درد، کاهش تورم و کاهش سرعت تشکیل بونیون کمک کنند. برای موثرتر کردن درمان، بهتر است به محض شروع به ایجاد هالوکس والگوس، از روش‌های غیرجراحی استفاده کنید و این ممکن است به کاهش شدت نیز کمک کند.

با استفاده از آتل‌ها یا فاصله‌ دهنده انگشتان پا می‌ توان انگشتان پا را به تدریج به موقعیت طبیعی ‌تری بازگرداند، در نتیجه حرکتی که هالوکس والگوس را به بیرون هل می‌دهد، از بین می‌برد، به عبارت دیگر، با باز شدن انگشتان پا، هالوکس والگوس شروع به عقب نشینی می کند.

درمان خانگی هالوکس والگوس

درمان خانگی بیماری هالوکس والگوس

ماساژ ساده و تمرینات دامنه حرکتی می تواند آرامش ایجاد کند و عضلات پا برای حرکت انگشتان پا در جهت طبیعی خود بسیار موثر باشد. پوشیدن کفش‌هایی که حرکت طبیعی را تشویق می ‌کنند و برای معکوس کردن آسیب به شدت توصیه می‌شود و به یاد داشته باشید که در درمان هالوکس والگوس به صورت خانگی و طبیعی صبور باشید.

روش های درمانی هالوکس والگوس به صورت خانگی

استراحت و کم شدن میزان راه رفتن و ایستادن روی پاها به برطرف شدن درد و کاهش التهاب کمک می کند. استفاده از پدهای طبی مخصوص ساخته شده با توجه به پای فرد موثرترین راه حل در درمان این عارضه است. پدها و کفش های طبی در بازگرداندن استخوان شست پا به حالت طبیعی و کاهش فشار پا بسیار ایده آل هستند. ارتزهای خاص برای هالوکس والگوس که با توجه به پای بیمار ساخته می شود نیز به اصلاح بدشکلی کمک فراوانی می کند.

استفاده از محافظ و آتل نیز به کاهش درد و التهاب ناشی از این بیماری کمک می کند. خانم هایی که از این عارضه رنج می برند باید از پوشیدن کفش‌های تنگ و نوک تیز و پاشنه بلند خودداری کنند و حتی الامکان از کفش‌هایی با پنجه پهن و پاشنه بسیار کم استفاده کنند.

قرار دادن کیسه یخ روی انگشت شست تا حد زیادی درد و التهاب را کاهش می دهد.همچنین بیمار باید زمان استفاده از کفش را تا حد امکان کم کند تا فشار  اندک تری به انگشت پا وارد شود و در نتیجه درد و التهاب حداقلی ایجاد شود. انجام برخی حرکات ورزشی و ماساژ پا نیز با افزایش گردش خون به کم شدن درد کمک می کند.

آیا هالوکس والگوس در خانه درمان می شود؟

درمان هالوکس والگوس مسئله ای است که ذهن همه را به خود مشغول کرده است. افزایش بروز این مشکل نامطلوب به دلیل سبک زندگی ای است که امروزه افراد در زندگی خود از آن استفاده می کنند. همچنین پای افراد در طول روز به مدت طولانی در کفش است و این مسئله بر انحراف پا می افزاید.

هالوکس والگوس در خانه درمان می شود؟

هالوکس والگوس در خانه درمان می شود؟

به احتمال زیاد شما نیز از هالوکس والگوس رنج می برید، اما به آن توجه نمی کنید، اگر پاهای شما تغییر شکل داده است یا برجستگی هایی در کناره پای انگشتان شست پا مشاهده می کنید، این مشکل را دارید. همچنین دردناک بودن و عدم بهبود علائم همراه با تشدید آن نیز نشانه انحراف پا است و اگر از این بیماری و درمان آن اطلاعی ندارید حتما راهکارهای طبیعی و خانگی را انجام دهید که این درمان‌ها بسیار راحت است و هزینه اندکی را برای شما رقم می زند.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد چگونه بیماری هالوکس والگوس را در خانه درمان کنیم؟ و مزیت های درمان هالوکس والگوس به صورت خانگی بیان شد که می توانید با استفاده از این راهکارها مشکلات خود را به حداقل برسانید و بهبود ببخشید. اگر اقدام به موقع برای درمان هالوکس والگوس انجام ندهید، این ایراد می تواند شدید شود و بر سلامت فرد تاثیر بدی بگذارد، همچنین می تواند حرکات پا را محدود کند و درد زیادی برای فرد ایجاد کند. بهتر است هر چه زودتر این مشکل درمان شود.

سوالات متداول درباره چگونه بیماری هالوکس والگوس را در خانه درمان کنیم؟

  1. نشانه های بیماری هالوکس والگوس چه می باشد؟
    اگر پاهای شما تغییر شکل داده است یا برجستگی هایی در کناره پای انگشتان شست پا مشاهده می کنید، این مشکل را دارید. همچنین دردناک بودن و عدم بهبود علائم همراه با تشدید آن نیز نشانه انحراف پا است.
  2. چه روشی برای کاهش التهاب هالوکس والگوس چه می باشد؟
    استراحت و کم شدن میزان راه رفتن و ایستادن روی پاها به برطرف شدن درد و کاهش التهاب کمک می کند.
  3. در ابتدای شروع هالوکس والگوس چه راهکارهایی می توان انجام داد؟
    برای موثرتر کردن درمان، بهتر است به محض شروع به ایجاد هالوکس والگوس، از روش‌های غیرجراحی استفاده کنید و این ممکن است به کاهش شدت نیز کمک کند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو نوبت