درمان هالوکس والگوس بدون جراحی

انحراف انگشت شست پا هالوکس والگوس یا به عبارت دیگر شست پای کج نامیده می شود، هالوکس والگوس یکی از شایع ترین ناهماهنگی‌هایی است که پیش رونده بوده و در قسمت جلوی پای افراد ایجاد می شود. اگر درمان این بیماری ضروری باشد، پزشک از روش‌های غیر جراحی استفاده می کند و در این مورد با شما صحبت می کند. درمان غیر جراحی می تواند به تسکین درد و ناراحتی هالوکس والگوس کمک کند، اما نمی تواند شکل انگشت پا را تغییر دهد یا از بدتر شدن آن در طول زمان جلوگیری کند و در این مطلب از سایت قصد داریم به توضیحی در مورد درمان هالوکس والگوس بدون جراحی بپردازیم.

درمان هالوکس والگوس بدون جراحی

می توان گفت که اکثر موارد مشاهده شده انحراف در شست پا نیازی  به جراحی هالوکس والگوس برای درمان ندارند. متخصصین ارتوپدی که این دسته از بیماران را بررسی می کنند در مرحله اول بدون اعمال جراحی هالوکس والگوس سعی در رهایی فرد از این مشکل دارند که در اکثر موارد موفق بوده اند، اما گاهی اوقات عدم موفقیت در این زمینه پزشک را وادار می کند که از جراحی هالوکس والگوس کمک بگیرد.

درمان هالوکس والگوس

درمان هالوکس والگوس بدون جراحی

بر اساس یک قاعده کلی می توان گفت تا زمانی که هالوکس والگوس باعث درد نشود نیازی به جراحی هالوکس والگوس نیست. اما تنها احساس درد در این ناحیه به معنای نیاز فوری به جراحی هالوکس والگوس نیست و در بسیاری از موارد تنها با انتخاب کفش مناسب و پوشیدن آن، درد ناشی از انحراف انگشت شست پا از بین می رود. بنابراین توصیه می شود در هنگام خرید کفش سعی کنید ویژه ترین کفش را انتخاب کنید.

استفاده از درمان غیر جراحی هالوکس والگوس در وهله اول

پزشکان ارتوپد و معالج از درمان‌های نگهدارنده برای از بین بردن انحنای انگشت شست با تشخیص هالوکس والگوس در مراحل اولیه استفاده می کنند و این درمان‌ها به عنوان درمان غیر جراحی هالوکس والگوس شناخته می شوند. به عنوان مهم ترین درمان غیر جراحی هالوکس والگوس که تاثیر بسیار چشمگیری در درمان هالوکس والگوس دارد باید از کفش های تخت و راحت که فضای کافی برای انگشتان پا دارند استفاده کنید.

اگر هالوکس والگوس در مراحل اولیه است و بسیار خفیف است، کفی هالوکس والگوس یکی از رایج ترین انواع درمان غیر جراحی برای هالوکس والگوس است که از قوس جلوی پا حمایت می کند و از ایجاد صافی کف پا جلوگیری می کند و آنها می توانند گزینه بسیار خوبی باشند. این کفی ها قوس جلوی پا را به سمت بالا حرکت می دهند و این باعث باریک شدن قسمت جلوی پای فرد می شود.

درمان غیر جراحی هالوکس والگوس

درمان غیر جراحی هالوکس والگوس پا

اسپلیت یک وسیله پزشکی برای درمان غیر جراحی هالوکس والگوس است که به راحتی می تواند انحراف ایجاد شده در شست پا را از بین ببرد و آن را صاف کند که این دستگاه با هدف درمان غیر جراحی هالوکس والگوس فشار وارده به شست پا را کاهش داده و مقداری از آن را به انگشتان کناری منتقل می کند تا شست پا بیش از حد موجود خم نشود.

تمرینات هالوکس والگوس و همچنین راه رفتن با پاهای برهنه از دیگر روش‌های درمان غیرجراحی هالوکس والگوس است که از ایجاد انحراف بیش از حد در انگشت شست پا جلوگیری کرده و آن را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد و استراحت دادن به ماهیچه های پای بیمار و همچنین شست های او باعث تقویت قوس جلویی پای فرد می شود.

روش‌های درمان هالوکس والگوس بدون جراحی

روش های درمان هالوکس والگوس بدون جراحی شامل :

• مصرف مسکن
  • استفاده از پد مناسب
  • استفاده از کفی‌های طبی
  • حرکات کششی انگشتان پا

اگر انحراف انگشت باعث درد زیادی برای شما می شود، می توانید از مسکن هایی مانند ایبوپروفن استفاده کنید. هنگامی که از قرص مسکن استفاده می کنید، همیشه اطلاعات نوشته شده در بروشور آن را بخوانید و از دوز صحیح دارو استفاده کنید.

استفاده از پد مناسب می تواند به تسکین درد ناشی از انحراف انگشت شست کمک کند، برخی از این پدها چسبنده هستند و روی هالوکس والگوس قرار می گیرند، اما برخی دیگر در اطراف انگشت شست پا قرار می گیرند و از ساییده شدن انگشت پا به کفش پیشگیری می کنند و به کاهش فشار از مفصل بزرگ شده در پای انگشت شست پا کمک می کند.

روش‌های درمان هالوکس والگوس بدون عمل جراحی

کفی طبی که در داخل کفش قرار می گیرد به هماهنگی استخوان ها کمک می کند و می تواند فشار وارد شده به هالوکس والگوس و ایجاد درد را کاهش دهد. همچنین می توانید از آتل مطلوب استفاده کنید که بالای انگشت شست پا را می پوشاند و به بهبود هم ترازی کمک می کند. وسایل دیگری نیز وجود دارد که انگشتان پا را از هم جدا می کند و می تواند در کاهش درد ناشی از انحراف انگشت شست پا موثر باشد.

البته ممکن است پزشک از شما بخواهد که استفاده از آنها و کفی‌های طبی را محدود کنید زیرا اغلب انگشتان پا منحرف می شود و این وسایل برای فضای محدود داخل کفش با هم رقابت می کنند و ممکن است شرایط را بدتر کنند که باید به نوع آن دقت کنید.

استفاده از حرکات کششی در تمام جهات باعث تقویت انگشتان پا و جلوگیری از بروز هالوکس والگوس می شود و منجر به درمان بدون جراحی هالوکس والگوس می شود. برخی افراد نیز پس از ابتلا به هالوکس والگوس و گذراندن دوران جوانی از تمرینات نگهدارنده استفاده می کنند. در ضمن این افراد باید بدانند که هالوکس والگوس یک بار اتفاق افتاده و برای همیشه باقی خواهد ماند و این درمان‌های پیشگیرانه انحراف انگشت شست فرد را درمان نمی کند و فقط علائم ناشی از آن را کاهش می دهد.

در این مطلب از سایت به شکل کامل در مورد درمان هالوکس والگوس بدون جراحی و درمان های غیرجراحی توضیح داده شد و شما با استفاده از این روش‌ها می توانید درد ناشی از هالوکس والگوس را کاهش دهید زیرا با انجام این کارها می توانید درد زیاد این بیماری را تسکین دهید و این موارد برای درمان بدون جراحی هالوکس والگوس موجب می شود که علائم ناشی از آن به شکل قابل توجهی کم شود.

سوالات مدتداول درباره درمان هالوکس والگوس بدون جراحی

1. چه روشی از ایجاد هالوکس والگوس جلوگیری می کند؟
    استفاده از حرکات کششی در تمام جهات باعث تقویت انگشتان پا و جلوگیری از بروز هالوکس والگوس می شود.
  2. درمان هالوکس والگوس در مرحله اول چگونه است؟
    اگر هالوکس والگوس در مراحل اولیه است و بسیار خفیف است، کفی هالوکس والگوس یکی از رایج ترین انواع درمان غیر جراحی برای هالوکس والگوس است.
  3. چه روشی باعث تسکین درد هالوکس والگوس می شود؟
    استفاده از پد مناسب می تواند به تسکین درد ناشی از انحراف انگشت شست کمک کند، برخی از این پدها چسبنده هستند و روی هالوکس والگوس قرار می گیرند.
5/5 - (1 امتیاز)